Vliegen naar Australië

Ik zit er zelf aan te denken om een stopover te maken, van in ieder geval 1 dag zodat ik in een hotel wat kan slapen. Ik kan namelijk écht niet slapen in een vliegtuig. Is dat makkelijk zelf te boeken? Opties zijn dan Dubai, Doha, Singapore, Hongkong? Of nog meer mogelijkheden?

Ik heb een stop-over in Dubai en Singapore gedaan, en beide makkelijk zelf kunnen boeken.

Het aantal stopover mogelijkheden hangt sterk van de luchtvaartmaatschappij af.
We hebben stopovers gemaakt in Singapore en Bali. In Seoul hebben we een keer een airport hotel geboekt omdat we een lange tussenstop hadden. Hotel echt binnen de luchthaven, bagage was doorgelabeld.
Dat gold ook voor Hongkong waar we met Cathay Pacific heen vlogen, 's ochtends om zeven uur aankwamen en tegen middernacht door vlogen. De accommodatie en de transfer naar het hostel (wel een persoons kamers) zaten er bij in. We hebben een aantal uren geslapen en 's midags en een deel van de avond Hongkong bekeken. Maar nogmaals, het is allemaal afhankelijk van de plaatsen waar de maatschappij waar je mee vliegt een tussenlanding maakt.

Weet niet zoveel van stop-overs maar de voordeligste die ik tot nu to geboekt heb voor Juni 2018 kost me € 879 (Met Cathay Pacific retour Cairns-Amsterdam)

Da’s een mooie prijs Ron. Heb je dan die lange tussenstop in Hongkong op de terugreis?

Jeetje, dat is echt heel goedkoop! Super! Ik heb helaas zulke prijzen nog niet gevonden, maar weet ook nog niet precies welke dag ik ga. Via welke sites zoeken jullie? Ik heb even op Momondo gekeken, daar is ook een filter waar je de minimale duur van je tussenstop kan bepalen.

Via welke sites zoeken jullie?

Ik heb simpelweg direct via Cathay Pacific geboekt. Heb net nog eens gekeken voor dezelfde data maar de prijs is verdubbeld!

Heb je dan die lange tussenstop in Hongkong op de terugreis?

Klopt iets van 10 of 12 uur. Ik ga een hotelletje boeken of Hong Kong in, weet het nog niet

Ik weet niet hoe Ron het doet, wel een extreem goedkoop ticket. Ik heb geen vaste site maar kijk op Cheap Tickets, Vliegwinkel, Schipholtickets, Tix. En soms ook gewoon op de site van de maatschappij.
Heb ook wel eens op Tripadvisor een ticket in Amerika geboekt voor een vlucht van Amsterdam naar Australië. Door de dollarkoers was dat weer voordeliger. Ook scheelt een dag eerder of later nog wel eens.
Ik geloof persoonlijk niet dat er één site is die altijd de beste deals heeft.

Ha, onze postings hebben elkaar gekruist. Ik zag die van Ron nog niet toen ik zei dat ik niet wist hoe hij het gedaan had. Maar het bewijst wel wat ik zei, dat je op de site van de maatschappijen soms ook heel goede deals kan treffen. BIj Qantas zeg ik net ‘Sale’, ‘Saver’ en het normale tarief naast elkaar. Scheelde gigantisch. En ja, de goedkope stoelen zijn het eerst weg, ook bij binnenlandse vluchten.

Thanks, ik zal er een puzzelavondje aan gaan besteden.