Vliegreis en eerste dag

(origineel bericht op be-more.nl)

Vliegreis en eerste dag

Zaterdagmorgen stonden we in alle vroegte op Schiphol. Met z´n allen even een kopje koffie om wakker te worden en dan inchecken, gedach zeggen en door de douane.
De vlucht naar Johannesburg viel enorm mee. Onderweg kon ik lekker film kijken en constant kwamen de stewardessen langs met eten en drinken.
Om 10 uur ´s avonds kwam ik aan. Helemaal uitgeput heb ik een bar-restaurant gevonden om even wat te eten en drinken. Daar raakte ik aan de praat met vier Zuid-Afrikanen die om 12 uur op vakantie gingen. Gelukkig maar, want een beetje gezelschap kon ik wel gebruiken. Toen zij vertrokken hebben we nog even e-mailadressen uitgewisseld en ik heb mijn blog doorgegeven. Om 11 uur heb ik maar een rustig bankje gezocht. Daar heb ik geprobeerd te slapen, toch maar even een filmpje gekeken op mijn iPod, muziek nog even aangezet, toch maar weer slapen, enzovoort. Ik denk dat ik in totaal 3 uur geslapen heb. Daarna nog 3 uur rondgezworven op het vliegveld, want je moet toch wat. Lekker ontbeten en daarna door naar de gate.

Om 1 uur 's middags kwam ik aan in Lilongwe. Toen ik eindelijk mijn tas had gevonden en door de douane was, stonden Roos en Tim op me te wachten in de ontvangsthal. Met hen ben ik naar Muboya Camp gereden, een camping/YMCA in Lilongwe. Onderweg lekker bijgekomen van de korte nacht en genoten van het mooie uitzicht.
Inchecken, spullen deels uitpakken, iederten gedag zeggen en, geloof het of niet, ZWEMMEN!!!
Om 4 uur gingen we met alle vrijwilligers van deze maand (14) uit eten in Lilongwe en kregen we de laatste breefing van Tim. Als je ergens nog lekkere tapa’s wilt eten, weet ik hier een hele goeie tent.
Vanavond nog even met z’n allen wat drinken en morgen samen naar Zomba en vanuit daar naar de projecten. Eindelijk is het dan zover. Ik ben benieuwd hoe het daar is…

For my South-African friends from Johannesburg Airport: thank you for everything and enjoy your holiday!!!

(origineel bericht op be-more.nl)