vliegen via?? naar Vietnam,Cambodja Laos

Wij willen in november 3 weken naar cambodja Laos en vietnam.
Dus bv starten in Hanoi, Halong Bay, Sapa daarna na Laos, Luang Prabang omgeving, dan door naar Cambodja Ankhor wat.
We gaan tussen de landen vliegen.

Het is alleen erg duur om te starten in een land en terug te vleigen vanuit een ander land.
Wie heeft er suggesties voor de beste route ivm de periode, en waar kan je beste als eerste naar toe vliegen?

Caroline

Met Asia Air vanaf londen naar Kuala Lumpur (KL).
Londen retourtje naar KL is 366 euro. KL naar Hanoi is 60 euro. Phnom Pehn naar KL is 50 euro.
Das dus in totaal € 476 euro p.p. Doe daar een retourtje londen met Ryanair bij en je bent lekker goedkoop in azie toch?! Kan je er nog een nachtje KL bij plakken :smiley:

succes en veel plezier
Jeroen

Bangkok wordt het meest frequent aangevlogen vanuit Europa, dus voor Bangkok kan je normaal gesproken de meest gunstig geprijsde tickets vinden. Vanuit Bangkok kan je verder reizen met de lowcost-airline AirAsia (www.airasia.com).
Andere mogelijkheid is idd Kuala Lumpur, ook vanaf KL biedt AirAsia vele regionale vluchten aan.

Wij vliegen in novemberg ook op KL, om vervolgens naar Cambodja te gaan. Voor ons is dit ook ter afwisseling, want ik “moet” vaker naar Cambodja en kan zo eens wat anders bezoeken dan Bkk. Verder gaan we met Airasia, heen op Siem Reap en terug vanuit Phnom Penh.

Btw; 3 weken voor Cambodja, Laos en Vietnam? Ook met veel veel vliegen erg krapjes aan lijkt me.

Helemaal gelijk in Roberts ! Ik zou alleen al 3 weken in Laos kunnen reizen ! Zou idd zonde zijn als je zo moet haasten en overal maar vrij weinig tijd hebt…

Dank voor jullie suggesties, maar wat moet ik dan kiezen???
Laos Luang Prabang en stukje rivier een week dacht ik, doorvlegen naar Hanoi 2 dagen Halong Bay ( is dat niet te mistig in november?) en 2 dagen Sapa, kan dus ook in 1 week, Ankorwhat 3 dagen en 1 dag omgeving, de rest om te reizen.
Dat was/is mijn planning.
Hoe hebben jullie het dan gedaan, of plan ik te optimistisch?

Persoonlijk lijkt het me een beetje veel! Zou zelf alleen noord-vietnam en Laos doen en dan een andere keer zuid-vietnam en Cambodja. (of nu laos en cambodja en volgende keer vietnam :D)

Denk dat als je 3 landen doet je helemaal gestresst rond vliegt en rijdt. Lijkt mij niet echt een vakantie gevoel.