''Vliegen'' van of naar Indonesie en een binnenlandse vlucht

Je kan sinds kort met Batavia Air vanuit Jakarta via Makassar en Biak naar Jayapura vliegen.

Op deze sector zijn ook Merpati en Garuda actief, een goede ontwikkeling daar voorheen alleen Merpati en Garuda nu opereerden op deze route. Er wordt gevlogen met de Boeing 737-200 serie.
De Boeing 737 is een tamelijk klein tweemotorig straalverkeersvliegtuig voor korte afstanden. Garuda opereert op deze route met de 400 serie.
De Boeing 737-400 is een verlengde uitvoering van de 737-300 de 300 serie was een verlenging van de 200 serie. Daarmee is de 400 serie de langste variant van de tweede generatie van de Boeing 737. De 737-400 is herkenbaar aan de dubbele nooduitgangen boven de vleugel. Stoelconfiguratie: 3-3.
Overigens wil ik even zeggen dat Garuda voor de sector Biak-Jayapura prijzen hanteert Rp 354.000 enkele reis: boeken in de N klasse. Er zijn echter restrictie’s en dat is dat je een maand van te voren moet boeken, en er zijn slechts een beperkt aantal stoelen in deze klasse aanwezig. deze prijzen zijn domestic prijzen en enkel te boeken in Indonesie. Vanuit Nederland gelden weer andere bepalingen voor een domestic ticket. Een stelregel voor goedkope tickets voor bv je connecting stretch naar verdere bestemmingen is bv dat je de VIDP(Visit Indonesia Pass) pass neemt van Garuda. Je krijgt een aardige korting op het binnenlandse routenetwerk. Overigens moet je dan wel met Garuda binnenkomen in Indonesie.

Batavia Air stunt nu met zogenaamde promo prijzen. Zo kan je bv op dit moment voor Rp 1.200.000 van Biak naar Jakarta vliegen. Dat is ongeveer 100 Euro. Biak-Jayapura wordt uitgevoerd voor een prijs van Rp: 350.000 > ongeveer 30 euro
Overigens kun je de Batavia promotie prijzen niet in Nederland boeken in een reservering systeem, je kunt deze speciale prijzen alleen binnen Indonesie krijgen.
Batavia Air heeft onlangs een sales en ticketing office geopend op de Jl Imam Bonjol 49 in Biak Kota.

Perusahaan penerbangan Batavia Air akan menyinggahi Biak dalam penerbangan perdana dari Jakarta, Minggu, 27 Februari 2005.

Perwakilan Reservasi Batavia Air Biak, E. Ansek, di Biak, Jumat (25/2), mengatakan rute penerbangan Batavia Air setiap hari dari Jakarta dengan tujuan Makassar-Biak dan Jayapura. “Kehadiran Batavia Air sangat membantu masyarakat pengguna jasa penerbangan karena menawarkan tiket yang terjangkau, ya kita siap melayani kebutuhan warga dalam berpegian dengan pesawat udara,” ujar Ansek.

Dalam hal pemberlakuan harga tiket promosi dari Batavia Air, menurut Ansek, untuk rute Biak-Jayapura Rp350.000, Biak-Makassar Rp1.100.000 dan Biak-Jakarta Rp1.200.000.

Ansek berharap, dengan menerbangi rute Biak oleh Batavia Air bisa membantu masyarakat dalam memenuhi kebutuhan jasa tranportasi udara di daerah ini. “Masyarakat yang akan berangkat ke Jayapura maupun Makassar dan Jakarta dapat menggunakan jasa Batavia Air,” ujarnya.

Untuk penerbangan perdana Batavia Air dari Jakarta ke Jayapura via Makassar dan Biak pada Minggu, 27 Februari 2005 akan menggunakan pesawat Boeing 737-200. (Ant/Ima)

De inzet van redelijk voor luchtvaart begrippen oude (kleine) toestellen van de Boeing 737-200 serie heeft er toe geleid dat Batavia Air geen Buisness Class heeft op de sector van CGK naar DJJ. Het type vliegtuig is te klein voor een configuratie met Economy en een Buisness gedeelte. Stoel configuratie 3-3 stoelcapaciteit: 108.

Wie zich wil orienteren in de ondoorzichte airline-ticketmarkt zou eens gebruik moeten maken naar de hieronder gelinkede website, die bijv. de mogelijkheid biedt om per locatie te bekijken welke “low cost carrier” op die bestemming vliegt.

Airlines and ticketprices overview, South-east Asia

Veel gasten uit ons hotel hebben wij al redelijk wat geld laten besparen op deze wijze, daar zij anders vastzitten aan hetgene dat een reisagent hen verteld.

Het vliegtuig zelf is van de tweede generatie 737’s. (737-200 serie)
De 737-100 maakte de eerste vlucht op 9 april 1967 en Lufthansa zette vanaf 15 december 1967 de Boeing 737-100 in op haar lijnennet. Van de 737-100 werden er uiteindelijk maar dertig gebouwd. De vrijwel tegelijkertijd ontwikkelde 737-200 werd al spoedig de standaardversie. > Garuda vliegt op deze route met de 737-400 serie<

Verdere uitvoeringen van de 737-200 werden de 200C Convertible, met een interieur dat gemakkelijk kan worden aangepast voor vracht dan wel passagiers en de 200QC, die zeer snel kan worden veranderd, zodat er overdag passagiers en 's nachts vracht mee kan worden gevlogen. Boeing zorgde voor zoveel mogelijk overeenkomsten tussen de 737 en de grotere 727. Zo had de romp dezelfde diameter en waren onderdelen en systemen zoveel mogelijk identiek.

Het type wat in gebruik is bij Batavia 737-200 vliegt al een tijdje…Batavia opereert met drie toestellen op de CGK-DJJ route. Sinds ze opereren vanaf 28 februari jl stonden ze al 3 keer grounded in Biak door technical problems en kregen de passagiers een stop over on company account; ze sliepen in Hotel Irian > wat ovrigens van naam gaat veranderen in Hotel Papua, het hotel is onlangs opgekocht door SBY…

Ik persoonlijk boycot Merpati en Batavia…vlieg voor mijn gevoel niet velig met deze low cost carriers…Dan maar iets meer betalen en er voor je gevoel veiliger bij zitten…

Enfin voor mij persoonlijk staat het vast dat het met de maintenance van Batavia niet snor zit en de onboard entertainment zal ook wel niet veel soeps zijn. Bij Garuda in de Y class domestic stelt het ook al niet veel voor laat staan bij Batavia en Merpati.
Voor wat betreft de catering is het mij een vraag waar Batavia dat vandaan haalt.
Hotel Irian op Biak verzorgt de catering van Garuda en Merpati voor de sector naar DJJ en UPJ vanaf BIK. En zelf al heb je je onboard snack is het een zacht smakeloos, of taai pasteitje/loempiatje met een frutan vruchten juice-je. Waar Batavia de catering vandaan haalt voor deze domestic long haul route is mij een vraag…het zal vast niet zo vers zijn…

Celebes Air opereert van Jayapura naar Manokwari voor Rp 499.000 enkele reis. De dagen dat ze vliegen is me niet bekend. Ze adverteren al een aantal maanden met deze prijs in de Cepos (Cenderawasih Post). >lokale krant in Nw Guinea (Papua)<

Voor wat andere maatschappijen betreft, ik weet dat Batavia Air opereert vanaf Kaimana naar Ambon, een vriendin van me (reisbegeleidster) heeft onlangs nog gebruik gemaakt van deze maatschappij.

Sinds kort 28 februari jl opereert Batavia ook op de CGK-DJJ route
Van Lion Air voor het Manado-Sorong gedeelte weet ik dat zij deze vlucht uitvoeren. Ik was laatst in Manado, waar ik niet geheel verbaasd was toen ik op de vertrekborden in de
vertrekhal las dat Lion Air op (Papua) Sorong vloog. Ik weet dus uit eigen hand dat zij hier op vliegen, maar kan niet vertellen welke dagen, en wat prijzen zijn. Ik heb overigens het idee dat dit non reguliere vluchten zijn en dan met name de Kaimana-Ambon, de Manado-Sorong vlucht van Lion heb ik daar mijn twijfels over.

Overigens is het ook mogelijk om met Pelita Air of Bali Air vanuit Denpasar of Surabaya op Manokwari te vliegen…die twee low cost carrier maatschappijtjes vliegen drie keer per week op de maandagen donderdagen en zaterdagen op Manokwari> geen connecting stretch naar Jayapura.

Celebes Air, vliegt oa vanaf Jakarta, Manado en Surabaya op Sentani-Jayapura voor de volgende prijzen: Rp 1.650.000 vanaf Jakarta, Rp 1.275.000 vanaf Manado en Rp 1.350.000 vanaf Surabaya.
Ticket alleen te verkrijgen in Indonesie, niet mogelijk deze in Nederland te reserveren

Indonesian Police Question Garuda Crew On Murder
April 5, 2005
Two crew members of Indonesia’s national flag carrier Garuda are being questioned in connection with the murder of a prominent human rights activist who died on board a flight to Amsterdam last year, police said on Tuesday.

An autopsy by Dutch police on Munir, a vocal critic of former Indonesian leader Suharto, found he was poisoned with arsenic.

Indonesian police said investigators had been grilling Garuda steward Oedi Irianto and stewardess Yeti Susmiarti since Tuesday morning over the case.

“Both were summoned in the capacity as suspects and they are now undergoing investigation. Their roles cannot be revealed yet as investigators are still working on it,” said national police spokesman Inspector General Aryanto Boedihardjo.

A Garuda spokesman could not be immediately reached for comment, but a lawyer the airline had hired for the two told reporters police were linking them to a criminal article related to assistance to a premeditated murder.

“Oedi was in charge of the pantry while Yeti served the food. According to Yeti, she offered a welcome drink to Munir and asked him what food does he want. She took the food randomly and there was nothing unusual with it,” said lawyer Mohammad Assegaf.

“Police are accusing them of assistance to murder. I don’t see any reason for them to be suspects,” he said.

Last month police had named Garuda pilot Pollycarpus Budihari Priyanto, who was assigned to supervise security on the September 2004 flight, as the first suspect in the case that has attracted nationwide attention. He is being held by police.

Under Indonesian law suspects in criminal cases can be held for weeks or months while an investigation is underway before a decision is made on whether to actually bring charges against them.

Munir died on the day the Indonesian parliament approved setting up a truth and reconciliation panel to investigate killings and abductions during the Suharto era.

Munir had also criticised the military’s role in separatist hotspots such as Aceh and Papua and had spoken of unknown assailants throwing grenades at his Jakarta office.

His human rights campaigning was recognized with several awards including the Right Livelihood Award, often referred to as the alternative Nobel prize.

Munir was on his way to the Netherlands to study for a master’s degree under a scholarship sponsored by the Dutch government. Indonesia was a Dutch colony until 1949 and the two countries still have close ties.

(Reuters

Bandara Rendani Manokwari toegankelijker…?

Voor dit jaar wordt het interessanter om Manokwari te bezoeken.

Garuda heeft een nieuwe route die dit jaar operationeel gaat worden: DJJ-TIM-BIK-MKW-SOR-UPJ. Frequentie 5 keer per week, ingaande nieuwe seizoen winter 2005 (september).

Celebes Air heeft het loodje gelegd, is niet in staat geweest het hoofd boven water te houden na de BBM, en verdere strukturele problemen als slecht onderhoud, frequently grounded due to lack of maintanance hebben de Celebes kaars doen doven. Voor de sector Manokwari-Jayapura is Batavia Air een optie. Voor de Manokwari-Biak sector is Merpati nu een optie, maar als je gaat kijken naar de OTP van genoemde maatschappijen (On Time Performance) dan bestaat die eigenlijk niet eens! Kortom kan je zeggen dat deze maatschappijen altijd te laat zijn. Garuda en ik doe nu geen goed woordje voor Garuda , heeft in Asia een OTP na Singapore Airlines die nummer een is, gevolgd na Garuda: JAL (Japan Airlines) nummer 3, en op nummer 4: Queensland and Northern Territory Air Service (Qantas).

Al die andere Indonesische maatschappijen ik boycot ze hoewel je op sommige routes niet zonder ze kunt, als reisbegeleider ben je sterk afhankelijk van de OTP van maatschappijen, als die niet goed is moet je improviseren en de boel zien te lijmen zodat het (reis) programma niet in de war loopt. Verder zijn die lower class maatschappijen niet te vergelijken met de goedkopere prijs stunters in Nederland zoals Easy Jet, Ryan Air…qua savety/maintanance scoren die maatschappijen nog hogere ogen dan bv Bouraq, Pelita Air, Bali Air of weet ik veel wat voor andere laagvlieger. Overigens heeft Bali Air net als Celebes Air het loodje gelegd, niet meer operationeel. Nu sinds kort (februari) een nieuweling actief op de CGK/JKT -UPJ-BIK-DJJ route en de DJJ-MKW route: Batavia Air. Een nieuwe maar met oude type toestellen, is het speelgoed van de Vice President van Indonesie; Yusuf Kalla…ik denk dat deze maatschappij die overigens ook Internationaal vliegt: China, Australie het lang volhoud maar qua OTP er niet veel van bakt. Los daar van kun je buiten Indonesie geen een maatschappij boeken buiten Garuda in een reserveringssysteem! Simpel weg omdat de Annual D check niet kundig wordt uitgevoerd door de technici. De jaarlijkse D check is een groot jaarlijks keuring volgens IATA richtlijnen die er op toe ziet dat vliegtuigen groots onderzocht worden. Die andere laagvliegers waar ik het zojuist over had kunnen hier niet aan voldoen en dus is een reservering van buiten Indonesie niet mogelijk

Goed, maar om terug te komen op het Manokwari verhaal van Garuda, zij gaan de route in het nieuwe seizoen openen, de vluchten hebben een frequentie van 5 keer per week. Gevlogen wordt met een 737-500 serie, seat capacity 100-120.
Vluchten komen altijd voor de schemering valt binnen, omdat de runway voorzieningen van Rendani nog niet geheel compleet zijn. De landings lampen van de airstrip ontbreken.

Bron: Trouw 9 augustus 2005
(Novum/AP) - Pollycarpus Budihari Priyanto, een 44-jarige piloot van de Indonesische luchtvaartmaatschappij Garuda, heeft ervoor gezorgd dat de Indonesische mensenrechtenactivist Said Thalib Munir op 7 september 2004 een plaats kreeg in de business class in plaats van de economy class van het vliegtuig waarmee hij naar Amsterdam wilde reizen. Vervolgens voegde Pollycarpus, die op dat moment niet in dienst was, bijna viermaal de dodelijke dosis arsenicum toe aan Munirs jus d’orange. Dat heeft de officier van justitie de rechtbank dinsdag verteld op de eerste zittingsdag van het proces naar aanleiding van de moord op Munir.

Na het aanhoren van de aanklacht werd het proces verdaagd tot 16 augustus. De piloot, die zegt onschuldig te zijn, krijgt dan gelegenheid voor verweer. Als hij wordt veroordeeld kan hij de doodstraf krijgen.

“Moordenaar!, moordenaar!”, riepen Munirs aanhangers toen Pollycarpus langs hen heen de rechtszaal betrad en verliet. De aanhangers zijn er echter van overtuigd dat Pollycarpus niet op eigen houtje heeft gehandeld, zoals het openbaar ministerie beweert. Hendardi, een lid van de onafhankelijke commissie die de moord heeft onderzocht, zei maandag dat het OM bewust heeft verzuimd de relatie te onderzoeken tussen de hoofdverdachte en de Indonesische inlichtingendienst, om de opdrachtgevers buitenspel te houden. Zo zou zijn nagelaten verscheidene telefoontjes na te trekken die Pollycarpus na de moord met leden van de geheime dienst pleegde. “Waarom zou een piloot een mensenrechtenactivist willen vermoorden?”, zei Hendardi.

Munir oefende veelvuldig kritiek uit op het Indonesische leger. Zo beschuldigde hij leden van de strijdkrachten onder meer van mensenrechtenschendingen in Oost-Timor, Atjeh en Irian Jaya, en betrokkenheid bij illegale houtkap en drugssmokkel. Zowel bij de inlichtingendienst als bij staatsondernemingen als Garuda werken veel voormalige militairen.

Hendardi’s commissie, die door president Susilo Bambang Yudhoyono in het leven werd geroepen om de onafhankelijkheid van het onderzoek te garanderen, stelde eerder vast dat Pollycarpus ook voor de moord contact had gehad met de dienst. Zij beval de aanklagers aan zes personen te verhoren, vier Garuda-medewerkers en twee leden van de inlichtingendienst (BIN).

Hoi allemaal,

Ik vraag me af, aangezien jullie ervaringen, welke airline jullie tot nu toe het beste vinden om mee te reizen van AMS-JAK? Hierbij gelet op service en de vlucht zelf.

Voorheen vloog ik altijd met Garuda en bij het instappen op Schiphol waande ik me al in Indonesie. Heerlijk om al die vrolijke gezichten te zien van de crew. Helaas vliegt Garuda niet meer op Amsterdam en vlieg ik tegenwoordig met Malaysian Airlines. Ook een heerlijke club om mee te vliegen. Best goed eten, beeldschermpje voor je waar je films kunt kijken en spelletjes kunt doen…en goede service.

Singapore Airlines is van hetzelfde kaliber. Bijzonder goed om mee te vliegen. De andere dimensie is Cathay Pacific, vliegend oa vanuit Denpasar via Hongkong naar Amsterdam, goede service, in de Y class.sea Goede seat pitch (stoelruimte) in een B777, prima onboard entertainment.

Maar dan…

KLM vind ik verschrikkelijk en dat basseer ik op maar liefst 3 vluchten AMS-CGK. Slecht eten, crew met een gezicht alsof ze met een grote boodschap op het toilet bezig zijn en een belabberde service. Maar met name de expressie in hun gezicht is erg. En dat kan best anders want als ze in Singapore afgelost worden door een nieuwe crew weten ze dat er 's avonds flink gefeest wordt in het altijd gezellige Singapore. En ik mocht van een van de stewardessen vernemen dat ze het altijd zo leuk vond als de polonaise dan weer werd ingezet. pfff…jakkes zou zij soms nog wat Hollandse folklore meenemen als ze daar uit haar dak gaat…klompen en klederdracht…?

Maar da’s puur op basis van die paar vluchten

Ik heb naar Indonesia, Garuda, SIA, KLM, Gulf Air, Thai, MAS, Kuwait Air en Gulf Air gevlogen, die laatste twee zijn in mijn ogen niks. Doch kan me herinneren dat ik voor een enkeltje met Kuwait 600 gulden heb betaald. Ik kies tegenwoordig alleen airlines die mij snel en tegen een redelijke prijs kunnen vervoeren. Ik heb altijd een jaarticket nodig dus de keuze is beperkt. Laatste keer kwamen alleen MAS en SIA in aanmerking. Ik ga niet 5 uur op een vreemd vliegveld waar een biertje 10 euro kost rondhangen omdat het ticket 100 euro goedkoper is.

Goede service en zo is afhankelijk van zoveel omstandigheden, hoe voel je jezelf. wie zit er naast je, smaakt het eten,waarom is het leeslampje kapot en zo zijn er nog een paar 100. Mijn laatste vlucht van AMS naar hiero was met SIA, service 100%. maar het vliegtuig zat wel vol met van die Australiers die zo hard en steeds maar door van dat knauwerige lelijke engels spraken, dat heeft ook invloed, waar de maatschappij niets aan kan doen. 3 constant jankende babies om je heen maken de beste service ondraaglijk.

Geef mij maar een Aziatische maatschappij dan heb ik tenminste direct het gevoel dat ik op vakantie ben wanneer ik aan boord stap op Amsterdam. Op de weg terug kan ik dan nog nagenieten van de Aziatische gastvrijheid totdat je weer met beide benen in de Hollandse klei staat… Maar ja in veel gevallen neem ik het goedkoopste ticket.

Keertje met de KLM… zo’n 10000 airmiles en een paar honderd euro later zat ik aan boord van een B747 combi… volledig overboekt met Auzies… echt verschrikkelijk… bemanning is profi… maar gastvrijheid zit gewoon niet in de Nederlandse genen. Express een stoel gereserveerd bij de emergency exit… zit er nog een passagier op de klapstoel de hele vlucht tegenover je. Tijdens take off en landing komt er dan een stess naast te zitten. Die stopover in SIN voor de crew…bekend! Dat is het dan toch wel voor die crew… eindelijk de tijd om hun daggeld te spenderen… want ze hebben een ERG… erg zwaar leven. Dan vloog ik nog liever met Garuda Indonesia… je weet dat je niets kan/hoeft te verwachten… onboard service was minimaal… maar de crew probeerde er tenminste wat van te maken…

Hallo iedereen, ik ben net terug van vakantie en ben al weer een beetje aan het uitkijken voor volgend jaar en daarbij is mijn oog gevallen op Bali. Het ziet er veel belovend uit maar ik heb 1 klein probleem. Ik heb een zoontje van 6 (volgend jaar 7) en nu zou ik willen weten hoe lang het vliegen is naar Bali? We zouden over kuala lumpur vliegen vanuit brussel. Ik heb al eens gelezen dat Bali 18 uur vliegen is en ik weet niet of dit te doen is met een kind van 7 jaar.Kan er iemand mij vertellen hoelang ik onderweg zal zijn aub?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet.

Van Amsterdam naar Kuala Lumpur ben je kwijt 14 uur, iets meer. Dan Naar Bali, dat kost je je ongeveer drie uur. Reken gewoon ruim 20 uur voor de hele transport opereratie van en naar.

Zoals u wellicht reeds in diverse media heeft vernomen, heeft Vliegtarieven.nl deze week de resultaten van haar kwaliteitsonderzoek luchtvaartmaatschappijen gepubliceerd.

Origineel persbericht:

Haarlem, 30 augustus 2005. Het online reisburo Vliegtarieven.nl heeft een onderzoek gedaan onder haar klanten naar de kwaliteit van luchtvaartmaatschappijen bij economy class vluchten met vertrek vanaf Amsterdam Airport Schiphol. Dit onderzoek is kwantitatief als kwalitatief opgezet met behulp van rapportcijfers en vluchtverslagen van passagiers.

Rapportcijfers
Totaal 16.704 passagiers werden direct na hun vlucht gevraagd naar een rapportcijfer voor de luchtvaartmaatschappij. De rapportcijfers zijn opgedeeld in maaltijden aan boord, stoelcomfort en de algehele waardering voor de luchtvaartmaatschappij. Vliegtarieven.nl heeft per maatschappij de gemiddelde rapportcijfers berekend en opgedeeld in korte en lange afstandvluchten.

Op de Long-Haul (lange afstand vluchten; meer dan 3000 km. vanaf Amsterdam) vluchten steken de Aziatische luchtvaartmaatschappijen met kop en schouders uit boven de rest. Duidelijk op nummer één staat Singapore Airlines met een overall rapportcijfer van 8,2. Ook de maaltijd (7.6) en stoelcomfort (7.3) wordt hoog gewaardeerd bij deze maatschappij. Op nummer twee staat Thai Airways (overall rapportcijfer 7,8) en op drie staat Malaysia Airlines (overall rapportcijfer 7,7). KLM komt niet voor in de top 10.

Op de Short-Haul vluchten wordt de top drie gevoerd door de Hongaarse maatschappij Malev (overall rapportcijfer 7,5), British Airways (overall rapportcijfer 7,4) en LOT Polish Airlines (overall rapportcijfer 7,3).

Vluchtverslagen
Van de vluchten hebben passagiers vluchtverslagen gemaakt. Meer dan 11.000 vluchtverslagen zijn te lezen op de internetsite Vliegtarieven.nl. Dagelijks worden hier nieuwe verslagen aan toegevoegd na terugkeer van de passagier in Nederland.

Bij Singapore Airlines wordt het personal entertainment systeem hoog gewaardeerd: met dit systeem in elke stoel kan de passagier de tijd doden met spelletjes, keuzefilms en muziek. De stewardess van Singapore Airlines wordt als vriendelijk, attent en hulpvaardig gekenmerkt en de kwaliteit van het eten aan boord is goed en men heeft keuze uit maaltijden.

Malev wordt geroemd om haar service en haar nieuwe Boeing 737 vliegtuigen: de crew aan boord is vriendelijk, behulpzaam en ziet er verzorgd uit. De nieuwe vliegtuigen hebben stoelen met voldoende beenruimte en lederen bekleding.

Op Vliegtarieven.nl is het complete overzicht te vinden van rapportcijfers en vluchtverslagen.

De tarieven zijn retourtarieven in EURO’s en exclusief luchthavenbelasting, brandstoftoeslagen, reserveringskosten, ticket fees en overige toeslagen. Voor speciale vliegtarieven zijn altijd een beperkt aantal stoelen per vlucht beschikbaar.

Hallo,

Ik wil hier toch even bovenstaand GSA buro een beetje promoten. Nee, ze hebben niet de goedkoopste tickets, dus als je daarnaar op zoek bent, klik maar verder.

Ik heb hier nu al meerdere malen mijn ticket geboekt. Dit kan via email, telefoon of je loopt even binnen. Op zaterdagen altijd gezellig wat vreemde talen opvangen. Suki en Rob spreken Indonesisch, een andere Chinees (weet niet welke versie trouwens), dus je kan ook je relaties uit Indonesië hier naartoe sturen.

Tickets hoeven niet bij boeken betaald te worden, pas als de betaaldatum in de buurt komt. Voor sommige tickets is dit pas 2 weken voor vertrek, bij anderen 6 weken. Wel is het dan zo dat de tarieven nog kunnen veranderen, ook de airport tax kan veranderen. Omhoog alswel omlaag.

Heb je een optie op een ticket die toch niet goed is? Bellen, emailen of even langsgaan om te annuleren, of even te zoeken naar een andere optie. Gratis wel te verstaan. Als je betaald kun je je ticket aan het eind van de volgende werkdag meestal ophalen. Woon je niet in de buurt? Aangetekend verzenden doen ze ook voor je, duurt het een dag of drie na betaling voor je je ticket hebt.

Cathay Travel Service
Oude Doelenstraat 2
1012ED AMSTERDAM

tel: 020-6270037
fax: 020-6269295
email: cathayxs4all.nl

Via de Dam rechts van het Krasnapolski de straat in, over de eerste gracht aan de rechter kant van de weg hangt een KLM bord, daar moet je zijn.

help!
is het mogelijk om op een enkeltje indonesie binnen te komen? Ik wil dan namelijk doortrekken, omhoog naar maleisie en verder, maar wil geen retour ticket boeken, omdat het verloop van mijn reis nog niet helemaal vast staat.
heeft iemand een idee, of goede raad?? alles is welkom!

Marjolein

Als Nederlander heb je een visum nodig (zie elders op dit forum), een vereiste voor het verkrijgen van dit visum is een ticket het land uit. Ik heb het ooit geprobeerd met een retoutje singapore, maar dat werkte dus niet…

Optie: boek een goedkope vlucht (zie bv http://www.airasia.com) en annuleer/gebruik dit ticket vervolgens niet. De enige mogelijkheid vrees ik om je flexibiliteit te behouden…

Jenny
http://www.ikreis.net

hey jenny,

bedankt voor je tip!
er staan echt goedkope vluchten op die site zeg!
Weet je trouwens zeker dat ik een visum kan krijgen met een losse vlucht indonesie uit? Ik hoorde namelijk laatst weer dat het alleen met een retour ticket kan. Ik bel sowieso wel naar de ambassade of het mogelijk is, maar misschien weet jij (of iemand anders natuurlijk) er ook iets van?
In ieder geval bedankt!

Mar

Hi,
Neem een bootticket enkel vanuit Indonesie naar Maleisie, en een inreis vliegticket Indonesie.

Lion Air heeft hele goedkope enkels van KUL naar MES (Kuala Lumpur naar Medan) voor omgerekent 30 euro. Boottickets kun je in Kuala Lumpur regelen voor de overtocht van Medan naar Kuala Lumpur, duur 6 uur. In Kuala Lumpur kun je bv met Lion Air naar Medan vliegen. Regel wel goed je visa, en registreer de ticketcode van je bootticket op de departure waiverkaart.

Dus naar Indonesie vanuit KUL naar MES met bv Lion Air of Malaysia Airlines oid, en eruit met de boot via bv weer MES.