Vliegen van Laos naar Cambodja & tips

Hallo allemaal,

In maart volgend jaar wil ik 3 weken naar Laos. Via BKK naar Chiang Rai en daar de grens over. Dan afzakken naar Vientiane en vanaf daar vliegen naar Siem Reap. Welke vliegmaatschappij is de beste keus voor deze vlucht?

Als er dan nog tijd is, een paar dagen relaxen op Koh Chang. Is dat haalbaar denken jullie?

Alvast bedankt voor de tips!

3 weken is niet zo lang hoor. ik denk niet dat je nog tijd hebt voor koh chang, of je zou alles heel snel moeten doen.

Hoi Simoon,

3 weken lijkt mij ook erg kort, maar hangt er natuurlijk vanaf hoe jij je vakantie graag indeelt. Ik heb mijn vliegtickets daar ter plekke geboekt bij een lokaal reisbureautje, niet duur en goed geregeld. Maar ik had dan ook iets meer tijd (3 maanden). Als je van tevoren wilt boeken zou ik het waar mogelijk via Airasia.com doen: goedkoop en ik heb er nooit problemen mee gehad. Als je in Laos bent, sla dan vooral Luang Prabang niet over: erg gezellig en mooi om te zien! Als je houdt van een rustige omgeving met iets minder toeristen moet je vooral in het noorden van Laos rondkijken.

Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel :slight_smile: Veel plezier met voorbereiden!

Bedankt voor de reacties!
Ik had graag langer gegaan dan 3 weken, maar ik kan niet langer vrij krijgen…
Ik heb gekeken bij Air Asia, maar die vliegen niet vanaf Laos naar cambodja helaas.
Ik ben nu aan het kijken voor de route. Het plan is om in maart te gaan, dus de boottocht naar Luang Prabang is dan waarschijnlijk geen optie met de lage waterstand. Maar des meer tijd om via de bus het noorden te verkennen…

Hallo!

Wij zijn van Vientiane naar Phnom Penh gevlogen (met Vietnam Airlines), maar je kon ook van Vientiane naar Siem Reap, weet niet meer met welke maatschappij, want dat was veel duurder. Geloof Malaysian Airlines. Je kan het heel makkelijk zoeken op www.cheaptickets.nl, zo hebben wij de goedkoopste vlucht gekozen!

Tip: als je weet welke maatschappij er vliegt, kun je soms op de website van de maatschappij zelf nog wel een ticket boeken, als dit op cheaptickets al niet meer mogelijk is. Weet ook niet waarom, maar deze ervaring hadden wij zelf!

Wij hebben een paar dagen doorgebracht in Phnom Penh en zijn daarna naar Siem Reap gegaan. Gaaf!

Alvast heel veel plezier :smiley:

Groetjes!

Ik ben zelf met Lao Aviation van Pakse naar Siem Reap gevlogen. De enige keer dat ik een ticket pas een uur boot vertrek geboekt heb :slight_smile: Ging prima!

Vlucht van Vientiane naar Siem Reap kost bij Lao Airlines ca. 255USD, drie uurtjes vliegen.
Je kunt ook met de nachttrein naar bangkok en van daaruit met de bus of combi trein&bus naar Siem Reap. Is een stuk goedkoper maar je bent wel wat langer bezig.

Ik heb trouwens bijna dezelfde route gedaan maar dan via Chiang Mai en zonder Koh Chang in vier weken. Als je er flink het tempo in houdt moet het wel te doen zijn in drie weken maar dan zonder Koh Chang.