Vliegen van Bangkok naar Luang Prabang of Vientiane

Mijn vriendin en ik gaan de maand november reizen door Laos.
Wij willen een retourvlucht boeken Amsterdam/Bangkok.

Ik zou graag willen weten wat het makkelijkste is vanuit Bangkok. Vliegen op Luang Prabang of Vientiane of doorreizen naar het noorden van Thailand en vanuit daar de grens over.

Kun je als je aankomt op het vliegveld van Luang Prabang en/of Vientiane
daar een visum regelen of moet je dat eerder doen?

Verder zijn alle tips over het reizen door Laos welkom

alvast bedankt

Uiteraard gaat vliegen vanuit BKK sneller dan overland naar Laos gaan. Maar overland is wel een erg mooie routen!

Zelf ben ik vanuit Chieng Mai de grens overgestoken. Eerst naar Huay Xai, en toen door naar Luang Nam Tha. (Niet per slowboat over de Mekong naar Luang Praban, zoals de meeste mensen doen). Toen ben ik verder door het noorden getrokken, waar ik een paar mooie trekking heb gedaan. En daarvandaan ben ik naar Luang Prabang (veel tempels!), Vang Vieng (lekker fout, maar wel ontspannend), Vientienne (niet heel bijzonder) naar het zuiden van Laos getrokken. Zie verder mijn site, Out of Asia

Je visum kun je gewoon aan de grens of op het vliegveld krijgen. Is tegenwoordig geldig voor 30 dagen.

Mocht je wille besluiten het land in te vliegen, dan kun je overwegen om van hieruit naar Kuala Lumpur te vliegen en dan verder met Airasia. Al denk ik dat via BKK de goedkoopste optie is…