Van Bangkok naar Laos via Isaan

Hoi Hoi,

Ik heb even een klein vraagje aan jullie. Ik ga samen met mijn vrouw in december naar haar familie in Isaan. Ons idee is om vandaar uit door te gaan naar Nakhon Phanom en dan door te reizen naar Laos Vientiane en Luang Prabang. Vandaar uit weer terug naar BKK.
mijn vragen zijn:
is het mogelijk om vanuit Nakhon Phanom de grens over te gaan en ook een visa te krijgen? Of is het makkelijker om dit al in BKK te regelen? Nog iemand tips voor een romantisch hotel in 1 van de steden? Alle tips zijn welkom. In Thailand weten we onze weg wel te vinden maar we zijn beide nog nooit in Laos geweest dus vandaar onze vraagjes:dag:
Alvast bedankt! Rik

Hoi Rik,

Als je toch naar Vientiane gaat, kan je ook eerst vanaf Nakhon Phanom doorreizen naar Nong Khai en daar de Friendship Bridge over. Bij de Friendship Bridge kan je een visum krijgen en vanaf daar is het nog een half uurtje rijden naar Vientiane.
(Ik wist niet dat je als farang bij Nakhon Phanom ook de grens over kon naar Laos, maar dit is dus blijkbaar wel mogelijk; zie HIER)

Leuke hotels in Vientiane waar ik zelf ervaring mee heb zijn:

Leuk restaurant om eens te eten is Khop Chai Deu. Prima eten en niet duur.

Ik weet niet of jullie van Vientiane direct door willen reizen naar Luang Prabang (lange rit !!), eventueel zouden jullie nog een nacht in Vang Vieng kunnen blijven, erg populair bij backpackers. Niet echt mijn favoriete plaats (het is er een beetje verpest), maar de ligging tussen karststenen bergen is wel super. Ban Sabai Bungalows heeft eenvoudige bungalows aan de Nam Song rivier.

Van Vang Vieng naar Luang Prabang is een lange, maar mooie rit die absoluut de moeite waard is.
In Luang Prabang heb ik goede ervaringen met:

Ik zou minimaal 3 dagen in Luang Prabang blijven, het is een heerlijk stadje waar een relaxt sfeertje hangt.
Bezoek ook zeker de Kuang Si watervallen en sta eens vroeg op om de monniken te zien die hun dagelijkse ronde doen en voor de ochtendmarkt.

1 like

Bedankt voor de tips Dave,
Ik had inderdaad al gezien dat Vang Vieng een beetje verpest is. Maar goed misschien wel eens leuk om met een autoband de rivier af te gaan haha. Ik heb nog even de tijd en zal me ogen een goed open houden om te kijken of ik meer info kan vinden. Het gaat in princiepe om een ruime week die we in Laos kunnen doorbrengen. Darna moeten we terug naar BKK om daar het een en ander te regelen voor onze terugreis.

Het dorpje Vang Vieng is inderdaad verpest, maar de omgeving is zo mooi! Je kan wandelen door de bergen, halfverlaten watervallen bezoeken (en erin zwemmen) of kayakken door grotten.

http://www.ikreis.net//images/laos7.jpg

Even een klein vraagje over mijn visa. Ik kom natuurlijk aan in BKK en ga via Isaan door naar Laos en dan weer terug naar LOS heb ik dan geen probleem met mijn visa?

Als je over land van Laos weer naar Thailand terugreist, krijg je volgens mij slechts 15 dagen visumvrij reizen (geen 30 dgn).

Dus…als je weer van Laos naar Thailand reist…hoeveel dagen verblijf staan er dan nog in Thailand gepland ?

Het is de bedoeling dat we 18-01 weer terug gaan dus moet ik vanaf dat punt gaan rekenen. Komt me wel slecht uit aangezien het de bedoeling was maar een weekje die kant op te gaan.