Route Bangkok naar Laos

Hallo allemaal,

Wij hebben in november een ticket geboekt naar Bangkok en willen vanaf daar graag direct doorreizen naar Laos. Vliegen is best wel duur hebben we gezien. Zijn er mensen die goede alternatieven hebben?

Horen het dan graag!

Groetjes Sietske

je kunt met de trein of bus naar nong khai gaan en vanuit hier naar vientiane.

of je gaat van bkk met de bus naar chiang khong en vanuit hier met de boot oversteken naar huay xai en dan met de boot naar luang prabang, of bus natuurlijk.

of je vliegt van bkk naar udon thani met bv www.airasia.com, hoe langer je van te voor boekt hoe goedkoper, verschilt per dag soms heel veel.
en dan van udon thani naar nong khai bus en dan naar vientiann.

of trein naar udon ratchathani en dan met bussen naar pakse.

of bus naar mukdahan en dan bus naar savannakhet

wij zijn deze zomer van bangkok naar Chiang Rai gevlogen (7,50 pp, topaanbieding!) Vanaf daar met lokale bus naar de grens, en toen vanaf Huay Xai met de slowboat naar Luang Prabang. Over de slowboat wordt vanalles gezegd; wij hadden ons gewoon voorbereid op weinig ruimte en een houten kont, en hebben 2 geweldige, supergezellige dagen gehad met fantastisch uitzicht.

Karin1976,Ik weet niet dat je daar de grens kunt oversteken(Mukdahan)en dat je visa moet aanvragen in Khon kaen??heb het vroeger gedaan en ze verwezen mij door naar de Ambassade van Laos in Khon kaen,is dit ondertussen al veranderd?groetjes:plastiek.

volgens mij kun je je visum aan de grens krijgen. wij zijn van laos naar thailand gekomen en kregen een stempel. en er waren een aantal mensen die stapten op de grens uit de bus en ging de grens naar laos weer over, ik neem aan dat deze mensen niet allemaal een visum hadden.

Ik spreek wel van Mukdahan naar savannakhet Karin1976??niet omgekeerd.Ze hebben gezegd op het forum dat je de grens met Laos oversteekt via Nongkai, en niet van Mukdahan!!Ikzelf weet het niet,daarom mijn vraag aan jou Karin.groetjes:plastiek.

Bij MUk is inmddels de 2e brug geopend-al weer bijna 2 jr terug. er gaan geregelde bussen Mukd-Savannakhet
Laos PDR heft GEEN ambsd in KhKn-die is er enkel in BKK-er is een consul in KnKn. ELK land op deze wereld kan maar max. 1 embassy in 1 ander land hebben. Maar Lao-entry visum is gewoon aan de brug/grens te verkrijgen.

Het is al 6jaar geleden dat ik nog ben geweest in Mukdahan,nu ik wist het niet dat ze een nieuwe brug hebben?zo de informatie is mooi meegenomen,Mukdahan op zijn eigen steld niet veel voor,buiten indochin market aan het water en een panorama-toren met uitzicht op Laos!! voor de mensen die het willen weten:inkom van de toren=50bath!!(in de toren is een klein museum geborgen)bedankt voor je informatie bkkflyer!! georgessiam.

de ferry is dus ook al lang opgeheven-en je MOET per bus de brug over-lopen niet toegestaan (net als bij Nong Khai). Fietsen-weet ik niet, moto/car kan wel.
Veel Thaise visumrunners gaan tegenwoordig naar savannakhet omdat de consul Thaild daar snel nieuwe visa regelt.

Koop even een reisgids, daar staat alles in.
En zie www.seat61.com