Reiservaringen Laos

Hallo allemaal,
Ik wil graag wat reis ervaring over laos.
OOk over het varen in zuid laos over de mekong .
Weet iemand die pas geweest is ook iets over ,of ik de trein van bangkok naar nong khai kan boeken via internet.
En op welke site dit mogelijk is.
Weet iemand of het makkelijk is om een visum in Bangkok te kopen voor laos.
of gewoon maar in laos?
Ik heb het gevoel dat jewel met bath s terecht kan in laos.
Fijn als u wilt reageren ,recente informatie is uiteraard het beste.
Alvast heel erg bedankt
Trix

je kunt je idd in laos met bath redden.

visum kun je aan de grens met thailand kopen, dit hoef je niet in bkk al te doen.

volgens mij kun je de kaatjes voor nong khai - vientiane alleen in nong khai zelf kopen, 20 baht.

Trein
kijk even op: http://www.seat61.com/Thailand.htm

Visum
Ik zou gewoon bij de grensovergang je Laos visum regelen, kost toch tijd en geld als je dit in bijvoorbeeld BKK bij de ambassade doet.

Sabeidee,

Kijk even op onze site, de engelse versie is gereed NL zijn we druk meebezig.

Inmiddels is het alweer 5 jaar geleden dat ik in Laos was. Prachtig land!

Hier een verslag: http://www.ikreis.net/main.php?cid=314

1 like

Hoi,

Mijn reiservaring in Laos lees je op mijn website. Zie handtekening.

Deze site is handig voor alle info over treinen in Thailand:

volgens mij ook met verwijzing naar de site waar je tickets kunt boeken. Maar nu met die overstromingen in Thailand, zou ik niet van tevoren boeken. Je weet nooit hoe het loopt en of de treinen wel rijden als normaal.

Op die site die ik hierboven noem, staat zelfs een ‘flood update’. Flood update 20 October 2011: The Bangkok -Chiang Mai line is now completely blocked by floods at Ayutthaya. No trains are running until further notice on this route. Bangkok-Nong Khai trains are being diverted via the eastern line, taking extra time.

Dus check o.a. die site voor het laatste nieuws.

Veel plekken in Laos accepteren wel Baht maar anders kun je voor de zekerheid Lao Kip pinnen. Alleen met Rabobankpassen schijnt het pinnen nog wel eens voor problemen te zorgen. Met mijn ING-pas ging het prima.

Wanneer ga je en voor hoe lang?

Succes!