Grensovergang naar Laos

Hoi!
Ik heb even een vraagje. Ik ga bijna naar Thailand en vanaf het noorden ga ik naar Laos. Nou was ik laatst bij de ambassade om een visum aan te vragen voor Thailand. Dat visum wilden we niet omdat we langer dan 30 dagen in Thailand zijn, maar omdat we geen vliegticket vanuit Thailand naar een ander land hebben. Ik had op veel sites gelezen dat je alleen een vliegticket als ‘geldig bewijs’ kan laten zien. De man bij de ambassade zei dat een bus- of treinticket ook genoeg was.
Dus nu ben ik op zoek naar een trein- of busticket vanaf Thailand naar Laos. Of een ander goedkoop ticket naar een omringend land. Dan heb ik een bewijs dat we het land verlaten, ook al gebruiken we het ticket niet.
Weet iemand hoe of via welke site je zo’n ticket zou kunnen boeken?? Ik heb zelf al gezocht en er zijn veel opties, maar ik vind alleen niet een site waarop je ook echt het ticket kan kopen. Als iemand iets weet zou ik het graag horen!!
Groetjes Nienke

Wat de ambassade waarschijnlijk bedoelt: voor immigratie in Thailand is het niet hebben van een vliegticket geen probleem. Wat hij vergeet te vermelden: er is een risico dat de luchtvaartmaatschappij je niet meeneemt als je niet aan de eisen voor visumvrije entree voldoet en geen visum hebt. Een van die eisen: vliegticket naar buiten Thailand.