Ik ga 1 oktober met een one-way ticket naar Bangkok om daar een maand te verblijven en dan door naar Laos te gaan. Nu heb ik geen bewijs in handen dat ik het land verlaat. Graag had ik de grens per bus over willen steken.
Heeft iemand ervaring met Thailand binnen komen met one-way ticket en zonder bewijs van verlaten van het land?!
Thailand binnenkomen is geen enkel probleem, maar je hebt potentieel een probleem met de vliegmaatschappij die je naar Thailand brengt. Deze is er namelijk verantwoordelijk voor dat alle passagiers voldoen aan de visumeisen. En dat is voor Thailand: visum of vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Vaak, heel vaak, doet de vliegmaatschappij hier niet moeilijk over, soms vragen ze om een vrijwaring te tekenen. Maar zo af en toe doen ze wel moeilijk en kunnen ze je boarding weigeren.
Wat raad je me aan in dit geval?! Treinticket is namelijk moeilijk te vinden van noord-Thailand naar Laos en vliegticket vind ik wat te duur. Zit echt een beetje in een twee-strijd.
Aangezien een vliegticket is vereist heb je niets aan een treinticket. Er gaan ook niet zo heel veel treinen naar Laos :zon02:.
Wayt je kunt doen: visum aanvragen in Amsterdam, vliegticket kopen en gebruiken, goedkoop ticket kopen en niet gebruiken, duur ticket kopen, niet gebruiken en kosten terugvragen of vroeg inchecken, hopen dat ze niet moeilijk doen en als ze moeilijk doen alsnog een ticket kopen en opnieuw inchecken.