Advies gevraagd: geen visum voor Thailand en geen uitreisticket?

Beste wereldreizigers,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Martijn, 24 jaar en kom uit Groningen. Rond 1 september vertrek ik voor 2,5 maand naar Thailand, Laos en Nieuw-Zeeland. Alleen, met een backpack en ik heb geen backpackervaring.

In mijn enthousiaste voorbereiding (hé, als West-Europeaan heb je onder de 30 dagen geen visum nodig voor Thailand!) heb ik geen visum voor Thailand. Laos wilde ik bij de grens regelen (2x kopie paspoort+pasfoto mee).
Nu kan ik mijn vervolgticket wel boeken vanuit Vientiane, maar dan vlieg je via Bangkok. En dan heb ik binnen 30 dagen (30 dagen is genoeg voor Thailand, maar wat krap met Laos erbij) géén uitreisticket om aan de vliegmaatschappij/douane te laten zien.
In mijn ogen kan ik:

  1. Het erop gokken en gewoon gaan
  2. Een visum voor Thailand regelen (red ik niet voor 1 september?)
  3. Een vlucht nemen van Thailand naar Laos?

Wat adviseren jullie en/of hebben jullie nog goede ideeën?

Alvast hartelijk bedankt!

Martijn

P.S. Ik wilde zo’n 5 weken uittrekken voor Thailand en Laos, en tips voor do’s en dont’s qua te bezoeken plekken in beide landen zijn zeker welkom!

Waarom zou je gokken en koop je niet gewoon nu al een goedkoop ticket Thailand uit? Als je dat op tijd doet via airasia.com kost het bijna niks.

Of je gaat naar de ambassade en regelt een visum.

Kort voor vertrek heb je genoeg aan je hoofd, dan wil je de stress of je überhaupt het vliegtuig in mag er echt niet bijhebben. Ik tenminste niet.

Bedankt voor je reactie! Ik heb even gekeken, als je een beetje creatief bent heb je al een ticket van Hat Yai naar Kuala Lumpur voor 28 euro, dus dat zijn de kosten niet… Gezien de streefdatum van vertrek 1 september is lijkt me een visum regelen niet meer binnen de mogelijkheden (en is duurder)…
Een andere optie is natuurlijk binnen die maand weer vertrekken (en dus het retourticket boeken binnen die 30 dagen), maar dan heb ik wel weinig tijd…

Dit kan op verschillende manieren worden gelezen, belangrijk is dat je het ticket vooraf boekt, zodat je als je inchecked op Schiphol (of ergens anders) voor de vlucht naar Bangkok je of een visum of een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen kunt overleggen.

Met dat ik het schreef dacht ik al: is dit duidelijk zo? Maar dat had ik inderdaad begrepen;) Bedankt voor de heads-up!

Nog mensen die een overvloed van tips hebben en daar 1 of 2 van willen missen voor een enthousiaste en onervaren aspirant-reiziger?