Van Bangkok snel naar Laos en Angkor Wat en eiland

Hallo Allemaal!

Ik vlieg 22 maart as naar bangkok. Daarna had ik het plan om zo snel mogelijk naar laos te komen via een vlucht van bangkok naar chiang rai…
Dan in chiang rai of bij de grens een visum regelen (gaat dat daar makkelijk of moet ik daar lang wachten?) en hoe zit het met de duur van dat visum, ik heb namelijk in principe toch niet veel meer tijd dan 2 weken voor laos… Na Chiang Rai naar Luang prabang, vang vieng en vientiane.
hoe ik daarna naar cambodja siem raep kom maakt me niet zoveel uit, als t maar mooi en snel is:zon02:
Graag jullie suggesties hoe dit het best te doen…
Is het bijv handiger om vanuit vientiane via thailand cambodja binnen te gaan of is het echt veel beter om verder af te zakken en daar vanuit laos de grens met cambodja over te steken>>Daarna wil ik zeker een paar dagen rondom ankhor foto’s maken…
de killing fields hoef ik niet zo heel nodig te zien. (of moet ik het wel gaa zien?)
Aansluitend wil ik graag nog een weekje relaxen op een eiland
Ik zit te twijfelen tussen ko chang, ko mak, ko kut of ko samet…
Vanuit daar kan ik ook snel naar bankok dacht ik.
Graag zou ik willen horen welke eilanden jullie aanraden en of het goed te bereiken en te betalen zijn.

Ohja en malaria…
Ik heb allerlei verhalen gehoord, maar moet ik voor 1 maand, waarvan 2 in laos en 1 in cambodja met ongeveer de uitgestippelde route, nou wel of niet gaan slikken. Ik heb in sri lanka ooit paludrine geslikt en aan het eind van mn vakantie ruim de helft van mn pillen weggegooid, omdat ik ze was vergeten:drool:… en ik heb ook gehoord dat je gewoon een paar tegelijk moet nemen als je het krijgt, dat je dan hetzelfde effect bereikt…??
Ben niet zo gek op pillen en poeders, zeker niet als ze zo duur zijn?
graag jullie mening…

Het is wel veel maar als jullie een van mn vragen zouden kunnen beantwoorden zou dat fantastisch zijn…

ALvast ontzettend bedankt!

visum naar laos kun je hier aan de grens krijgen. neem aan dat je met de boor naar luang prabang gaat. hier doe je 2 dagen over.
vang vieng kun je dan met de bus naartoe en naar vientianne daarna ook. dan zou je met de bus naar het zuiden kunnen maar dit duurd best lang , vanuit vientianne naar pakse is al 20 uur. en dan moet je nog naar don det 4 uur en dan nog een paar uur naar de grens. hier kun je ook weer je visum aan de grens krijgen van cambodja. en dan is het nog een heel eind naar siem reap en vervoer schijnt soms moeilijk te krijgen te zijn en het is duur.

je kunt natuurlijk ook vliegen vanaf vientianne.

of via thailand naar arranyaprathet en dan met de bus of taxi naar siem reap.
je kunt ook vliegen naar siem reap.

killing fields stelt niet zoveel voor vonden wij, maar de gevangenis (voormalige) was wel de moeite waard.

malaria tabletten zou je in jou route alleen in laos moeten slikken. wij slikken ze nooit, goed insmeren, lange mouwen en pijpen aantrekken, en wij slikken thiamine tabletten.(vitamine B1)

Aansluitend wil ik graag nog een weekje relaxen op een eiland
Ik zit te twijfelen tussen ko chang, ko mak, ko kut of ko samet…
Vanuit daar kan ik ook snel naar bankok dacht ik.
Graag zou ik willen horen welke eilanden jullie aanraden en of het goed te bereiken en te betalen zijn.

Vanuit of naar bankok kan je met de bus naar of van Trat en dan boot naar ko chang is ong 6 uur. Vanuit ko chang kan je met de boot naar ko kut en mak, erg mooi zou ik zeker doen!!