Vliegen op Toronto en dan...

Wij gaan in september 2009 voor drie weken naar Canada onze kleine zal dan 2j en 2maand zijn, we landen in Toronto, en keren vandaar ook terug.
Wat moeten we zeker gezien hebben?
Camper of huurauto?
Leuke adressen om te overnachten, liefst niet te duur!

Groetjes

Beste Kelly,

Jullie zullen er zeker geen spijt van krijgen om naar Canada te gaan. De ruimte die de mensen daar hebben is heerlijk).
In Toronto is de CN-tiower wel bekend, maar ik zou ook “Casa Loma” bezoeken (een klein kasteeltje in de stad). Met de rondvaart kun je de skyline van de stad mooi zien.
De Niagara watervallen zijn wel een must (Anderhalf uur rijden van Toronto). Voor mij is dat een van de meest indrukwekkende natuurverschijnselen geweest. De Canadese kant is de mooiste.
Ottawa (de hoofdstad van Canada; parlementsgebouw) en Montreal (O.a. mooi bloemenpark) liggen dichtbij. En onderweg kom je vanzelf mooie dingen tegen. Niet alleen een mooie natuur, maar ook evenementen (antieke auto’s - Hot-Rods, landbouwwerktuigen – trekkers, etc.). Zo heeft mijn vrouw onderweg de “Women Fun Run” hardloopwedstrijd (6 mijl) gelopen in het mooie stadje New Brunswick.

Wij hebben in 3 weken een rondreis gemaakt Toronto->Niagara->door de US naar Fredericton in Nieuw Brunswick->Hopewell Rocks (Flower pots)->Quebec->Montreal->Toronto. Zo’n 3500 km. Maar goed om te doen. We reizen altijd met een huurauto en gaan motelletjes af om te slapen. Goed ontbijten kun je in bijna elk cafetje/cafetariatje onderweg vanaf 6 uur. Maar met een kind van 2 jaar lijkt mij een camper ook een zeer goede mogelijkheid.

Dit is slechte een kleine greep uit de mooie dingen die in Canada te beleven zijn. Wij zijn al jaren lid van Wereldcontact en die houden regelmatig informatieve bijeenkomsten over verre landen. Zo is er op 17 januari aanstaande een voordracht “Canada met eigen vervoer” met camper of huurauto (zie www.wereldcontact.nl -> Agenda). Daar krijgen je allerlei informatie en raak je goed voorbereid. Hebben veel informatie uit Canada, over camping etc. Kost voor niet leden maar Euro 3,40 en dan is de lunch nog inbegrepen ook (leden zijn gratis). Je bent ook helemaal niet verplicht om bij hun iets te boeken. Zou ik zeker naar toe gaan als je tijd hebt en het in houten (bij Utrecht) niet te ver voor jullie is.

Succes!

Bedankt voor de info, wij zijn ook van plan om met een huurauto rond te trekken.
Heb je soms een lijstje van waar je geslapen hebt, waar je tervreden over was?
Prijs??

Groetjes