Toroto een dag of 10

Ik wil begin juni voor een dag of 10 naar Toronto en daar dan een auto huren en een rondreis gaan maken.

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik richting het zuiden moet gaan(Michigan, etc) of richting het westen moet gaan rijden(westelijk Ontario)

Kan iemand mij vertellen welke interessante plekken en/of steden er te vinden zijn in de omgeving?

Ik wil ongeveer 3 tot 4 uur per dag rijden(pak hem beet 300 km) en wil slapen in motels bij voorkeur dicht bij steden

Op z’n minst een bezoekje brengen aan de Niagara Falls, dat is eerst een stukje naar het westen rijden en vervolgens een stukje naar het zuiden, dus 2 vliegen in 1 klap! :smiley:

Als je van steden houdt kun je ook naar het oosten gaan, Kingston, Montreal, maar misschien is dat te ver? Of meer natuur in het noorden Algonquin Provincial Park.

Niagara fall ken ik al en als ik richting het zuiden rij moet je er volgens mij sws langs. Al was ik niet van plan om er nog een keer te komen

In Montreal ben ik al 2 keer geweest en dat vind ik een topstad, maar ik heb eigenlijk het idee opgepakt om richting het westen te gaan en eventueel via de VS weer terug te rijden.

Weet iemand of het erg moeilijk is om met een huurauto de grens over te gaan?

Nog geen ervaring mee, maar deze zomer ga ik met een stel vrienden wel de tegenovergestelde kant op, we vliegen op Seattle en gaan van daaruit een rondreis door West-Canada maken. Volgens de voorwaarden van de autoverhuurder (ik meen Hertz, weet het echter niet zeker) geen enkel probleem, en ook toen we voor de zekerheid nog eens hebben gebeld kregen we te horen dat dat gewoon mag. Het enige is dat je de auto aan dezelfde kant van de grens weer moet afleveren, een drop-off van een Amerikaanse auto is niet mogelijk in Canada (of dus vice versa).

Veel succes met de Amerikaanse douane, niet vergeten om je 4 dagen van te voren te registreren

Ik zit nu een beetje te denken aan globaal gezien deze routes

Toronto - Sault Ste Marie - Thunder Bay - Saint Paul - Chicago - Toronto

Toronto - Sault Ste Marie - Michigan - Upstate NY - Toronto