Hallo,
Ik ga dit jaar voor het eerst mee met mijn vriend en zijn gezin naar Canada.
We gaan daar op familiebezoek maar mijn vriend en ik willen tevens wat van het land gaan bekijken, ik kom er tenslotte niet vaak.
We zijn in juli/augustus voor ongeveer 17 dagen daar (waarvan 15 hele dagen).
We zijn van plan om een auto te huren en een beetje rond te gaan trekken.
We zitten in de omgeving van Toronto in een klein plaatsje vlakbij de amerikaanse grens (Appin), wat al 2.45 min rijden is en we moeten binnen diezelfde dagen weer terug zijn bij zijn familie. Tot hoever kunnen we komen in die dagen?
Wat raden jullie dan aan om te gaan bekijken, wat is zeker de moeite waard?
Ik heb wat rond zitten neuzen en zou graag in ieder geval naar de niagara watervallen gaan, en heb gehoord dat montreal en quebec ook erg mooi zijn? Ook lijkt het me leuk om een park te bezoeken en mijn vriend wil graag ook naar markten en shoppen mag natuurlijk ook niet ontbreken
En omdat we vlakbij de amerikaanse grens zitten wil ik ook vragen of we deze zomaar over kunnen steken of wat daar eventueel voor nodig is? En kan dat nu nog geregeld worden want er is natuurlijk niet zoveel tijd meer
Mocht het geen rondreis worden ben ik erg benieuwd wat we dan eventueel allemaal kunnen doen en waar we zijn moeten…iemand tips??
We hebben weinig ervaring met zelf dingen regelen (normaal doet de reisorganisatie dat) dus alle tips zijn welkom!
Ik heb twee maanden terug een rondje Toronto, Montreal, Quebec City, Ottawa, Toronto gedaan in twee weken. Dit was met de trein en prima te doen.
Ik heb ook overwogen naar Algonquin park te gaan, alleen zonder auto en nog kans op sneeuw e.d. heb ik dat laten zitten, dat is misschien voor jullie wel interessant.
De plaats Hamilton ben ik ook geweest, de stad zelf is niet de moeite waard maar er zijn wel een groot aantal watervallen. Omdat ik zonder auto zat heb ik er slechts twee kunnen zien, het lijkt me dat je met de auto gemakkelijk een groter aantal watervallen kan bezoeken. Zie ook deze site: hamiltonwaterfalls.geotrail.ca
De andere kant op is Chicago erg de moeite waard, alleen misschien wat lastiger te combineren met andere dingen.
Haalbaar zou ook nog zijn om bv Toronto, New York, Boston, Montreal, Ottawa, Toronto te doen, alleen je hebt dan per plaats niet veel tijd te besteden.
De grens over met de auto is geen probleem, je bent wel een aantal dollar verder vanwege de administratieve afhandeling en ze zullen uiteraard de nodige vragen stellen over je bezoek aan de vs.
Als je specifiekere vragen hebt dan hoor ik het wel
We hebben zelf het rondje Het rondje Toronto, Niagra, grens over, de staten New York, Vermont, Main, grens over, New Brunswick, Quebeck, Montreal, Ottawa, Toronto in 3 weken gereden met een huurauto en onderweg op de bollenfooi motels gezocht. Dit was heel goed te doen en we hebben een geweldige tijd gehad. Bij de Tourist Information in elke staat van Canada kun je (gratis) een boekje krijgen waarin alle hotels en motels staan met de kamerprijzen. Dat is erg handig omdat je dan, als je onderweg langs een motel rijdt (en die zijn er meer dan genoeg) met “vacancy”, je even kunt kijken van welke prijsklasse dat hotel is. In US heb je dat niet en zijn de prijzen vrij aan verandering afhankelijk van de drukte. Wij namen altijd motels buiten de steden; die zijn doorgaans goedkoper en als je naar die stad wilt, dan is dat vrij gemakkelijk omdat je, vergeleken met Nederland, met een personenauto makkelijk kunt parkeren (campers mag je veelal niet parkeren inde steden). Vaak heeft een motel geen restaurant of ontbijtruimte (je huurt alleen de kamer), maar op bijna elke hoek van de straat (bij wijze van spreken) is wel een pub, cafetaria of zo waar je ’s ochtends gezellig tussen de Canadezen voor weinig geld kunt ontbijten.
Quebeck is een typisch Franse stad inclusief “Mont Martre”, “Parijse” steegjes, etc. . Erg leuk.
Montreal, ook een mooie stad, heeft onder andere een grote rozentuin en is een echte metropool.
Ottawa, de hoofdstad met mooie regeringsgebouwen waarin de stoel van de Engelse koningin (die er nooit komt)
In het Algonquin Park hebben we een kano gehuurd om het meer over te steken en daarna een wandeltocht van een paar uur gemaakt in de natuur. Prachtige (Jane en Tarzan) watervallen tegengekomen. Daarna weer terug kanen. Een mooi park.
Dit rondje is voor 15 dagen waarschijnlijk iets te lang, maar je kunt dan New Brunswick overslaan (alhoewel dat ook een hel leuk stadje is).
Dank je voor de reactie ik zit zelf nog te twijfelen of we eventueel de grens over gaan maar dit advies kunnen we zeker gebruiken ik ben heel benieuwd hoe en wat er allemaal te vinden is in Canada Dank je xxx
Sorry, Gejo, maar Canada heeft provincies, geen staten. En New Brunswick is een provincie; waarschijnlijk bedoelde de TS dat en niet het “stadje” in New Jersey.
Met de auto ben je flexibel en is er zeker genoeg te doen in Oost-Canada zelf in 17 dagen.
Beperk je gewoon tot Ontario en Québec (provincie). Zelfs voor die twee provincies is er genoeg te vinden om je 6 weken zoet te kunnen houden.
Willen jullie de natuur in of vooral citytrippen?
Markten? Als in: de groenten- en fruitmarkt?