Goedenavond,
wij gaan dit jaar met ons zoontje van 6 mnd naar de Ooatkust van Canada. Is er iemand op het forum die dit ook heeft gedaan? Tips zijn welkom!
Groeten,
Wendy
Goedenavond,
wij gaan dit jaar met ons zoontje van 6 mnd naar de Ooatkust van Canada. Is er iemand op het forum die dit ook heeft gedaan? Tips zijn welkom!
Groeten,
Wendy
Wat voor vakantie heb je zelf in gedachte? Met een kleine lijkt het me vooral verstandig een niet te drukke planning te maken; rustig aan, tijd voor pauzes (middagslaapje), weinig lange ritten.
Steden als Toronto, Ottawa, Montréal en Québec liggen op een goede rij-afstand van elkaar, gemiddeld 3 uur.
Met wat meer info, kunnen we gerichte antwoorden geven. Gaan jullie voor stedentrips of natuur? Hoe lang gaan blijven jullie? Auto/camper? Kamperen/motels/hotels? Actieve vakantie (in hoeverre dat lukt met de kleine) of lekker luieren?
Hi Jurjen,
normaal gesproken zijn we reislustige types en houden wel van een beetje avontuur. Dat alles wat minder avontuurlijk wordt als je zo’n kleintje bij je hebt, lijkt me onvermijdelijk ;). Toch willen we wel kijken om mooie wandelingen te maken (met de kleine in een draagzak) bijvoorbeeld. Ook willen we richting Niagra falls. We vliegen op Toronto en willen vanuit daar met een camper gaan reizen. Dacht bijvoorbeeld om via (een paar van) de steden die je noemt richting Halifax en het gebied daar te gaan reizen? Eens dat het vooral niet al te hectisch moet zijn, maar we moeten wel wat mooie en gave dingen zien en beleven.
Groeten,
Wendy
[quote=“ddyddy, post:3, topic:74328”]
Hi Jurjen,
dank voor je reactie! Normaal gesproken zijn we reislustige types en houden wel van een beetje avontuur. Dat alles wat minder avontuurlijk wordt als je zo’n kleintje bij je hebt, lijkt me onvermijdelijk ;). Toch willen we wel kijken om mooie wandelingen te maken (met de kleine in een draagzak) bijvoorbeeld. Ook willen we richting Niagra falls. We vliegen op Toronto en willen vanuit daar met een camper gaan reizen. Dacht bijvoorbeeld om via (een paar van) de steden die je noemt richting Halifax en het gebied daar te gaan reizen? Eens dat het vooral niet al te hectisch moet zijn, maar we moeten wel wat mooie en gave dingen zien en beleven :cheer:.
Groeten,
Wendy
Hoi Wendy,
Zelf ken ik enkel een stukje van de provincie Québec.
Montréal is niet echt een stad om veel te zien, maar vooral te doen.
Québec City heeft een prachtige binnenstad, waar je een hele dag doorheen kunt wandelen (wellicht beter over twee dagen uit te spreiden). Vlakbij zijn de watervallen van Montmorency, neem de trappen naar boven en je kan een stuk langs de rivier wandelen en aan het water zitten (stuk minder druk dan boven op de brug, er komen vrijwel alleen maar locals). De waterval is een stuk hoger dan Niagara en behoorlijk indrukwekkend. Eind juli-begin augustus is hier ook een vuurwerkfestival.
Verder naar Tadoussac (onderweg de kustroute pakken, veel te zien): walvissen kijken. Met geduld is het mogelijk om ze vanaf de kust te zien, maar er vertrekken ook boten om ze op te zoeken (maar er zit een controversiële kant aan die tochten).
In de Saguenay-rivier kun je kanoën en kayakken.
Verderop, nabij Ansi, ligt Parc-Pointe-Taillon in Lac-Saint-Jean: ook prachtige wandelroutes en een enorm strand!
In augustus ga ik voor het eerst een roadtrip doen naar Halifax (vertrekkend uit Québec), dus daarna kan ik er meer over vertellen. Mijn vrienden raden mij aan om zeker naar Gaspesie te gaan, vanwege de vele uitgestrekte natuur.
Hoi Jurjen,
dank je wel hiervoor! Daar kan ik al wat mee. Gaspesie heb ik idd ook al gave dingen over gelezen. Laat maar weten als je er bent geweest
Groet,
Wendy
Wij hebben die reis zo’n 21 jaar geleden gedaan (een jaar later is onze kleine geboren die nu in onze auto rijdt…). In Toronto is “Casa Loma” erg leuk om even te bezoeken. Vanuit Toronto naar Niagara waar “de Falls” een van de indrukwekkendste dingen zijn die we ooit hebben gezien. Zeker doen dus. Vooral ook ’s avonds zijn de Falls mooi verlicht met verschillende wisselende kleuren. We zijn daar overgestoken naar USA en door de staten Michigan, New-York (niet de stad), New Hampshare en Maine terug Canada in bij New-Brunswick. Onderweg in US kwamen we vanzelf allerlei festiviteiten tegen als Stockcar racing, Hot-Rod bijeenkomsten, een festival met oude boeren machines, etc.
Bij Lubeck Canada (New Brunswick) weer in. Frecdericton is een heel mooi plaatsje. Bij het VVV kun je een wandelroute door het stadje krijgen met beschrijving van alle bezienswaardigheden. Zeker waard te doen. Mijn echtgenote heeft nog aan de “Women Fun Run” meegedaan, een hardloopwedstrijd van 5 mijl die daar toevallig werd gehouden. In het stadje worden dagelijks voorstellinkjes opgevoerd. Dat gebeurt overigens in oost Canada veel meer dan in het westen. Er zijn verschillende “Pioneer villages” waar studenten in oude kelderdracht “leven” zoals vroeger, stukjes opvoeren, etc. De toeristen lopen er tussendoor. Heel leuk ook.
Op weg naar Nova Scotia zijn de “Flower Pot Rocks” bij Cape Hopewell leuk en indrukwekkend om te zien. Het is een leuk wandelpark ook overigens.
Nova Scotia zelf zijn we toch niet ingegaan; dat werd te ver. Terug naar Quebeck (=Parijs in Canada). Overvaren met de ferry naar de stad laat een mooie skyline zien.
Montreal (ik vond het wel een leuke stad) heeft een schitterend aangelegde parktuin zo groot dat je er met een trientje (op banden) doorheen kunt. Verschillende stijlen zijn aangelegd (ook Japanse tuin etc.)
In Ottawa, de hoofdstad van Canada, kun je het parlementsgebouw bezichtigen en ook de stoel van koningin Victoria zien (die er eigenlijk nooit komt!). Een mooie stad.
Ik heb vooral de steden genoemd, maar wat je onderweg voor natuurschoon tegenkomt is ook fenominaal! Overal zijn hikingtracks waar we ook dankbaar gebruik van hebben gemaakt.
Een van de mooiste parken onderweg is het “Parc de la Mourice”. Je kunt er voor een dag een kano huren (wellicht wel moeilijk met een baby ban ½ ), het meer overvaren en een prachtige wandeling maken in de natuur van een uur of 4 waarbij je mooie vergezichten tegenkomt en ook watervallen in de vrije natuur.
21 jaar geleden, we weten het nog als de dag van gisteren……
Wij zijn echter niet met een camper gegaan (we zijn bepaald geen RV fans…) maar met een huurwagen en motels. De rit hebben we in 3 weken gemaakt.
Veel plezier in Canada!
Sorry, heb twee parken door elkaar gehaald. Ik bedoelde het Algonquin Privintiona Park in Ontario waar je kunt kanoen etc. Parc de la Maurice is overigens ook de moeite waard. Daar kun je o.a. langs enorme beverdammen wandelen
Wij zijn vorig jaar september geweest met 2 kleine kinderen ( 3 jaar en 8 maanden ). Tips voor Oost-Canada kan ik je niet geven, want wij zaten in West-Canada, maar ik kan je wel vertellen hoe het ging met de kindjes.
Het maximale aantal kilometers wat we op een dag hebben gereden was ongeveer 250 km. De meeste kilometers maakten we als de jongste zijn middagdutje deed. Rond 11.30 aten we vaak ergens een broodje en hierna ging de jongste slapen ( gewoon in autostoel ) en konden wij een flink stuk rijden. Tegen de tijd dat hij dan weer wakker werd waren we vaak al ( bijna ) op de plek van bestemming.
Wij hadden een rugdrager mee en hebben hier heel veel gebruik van gemaakt. Ok, met een kleintje kun je nu eenmaal niet alles doen, maar verder hebben wij alles gezien en gedaan wat we wilden.
Daarnaast de tip om voldoende babykoekjes mee te nemen. Wij hadden alleen voor de eerste week mee. De nijntje koekjes/liga kennen ze in Canada natuurlijk niet en in de supermarkt vond ik alleen maar babykoekjes met heel veel suiker en andere troep. Potjes en luiers zijn daar prima te verkrijgen.
Reizen jullie met een camper? Heb je al bedacht waar je zoontje zal slapen? Wij hadden de deryan travel cot mee, ideaal! Past zo in de koffer en heel handig met opzetten.
Tot slot de tip om niet te veel te plannen. Wij hadden in grote lijnen wel opgeschreven wat we graag wilden zien, maar verder hebben we het per dag bekeken. We hebben een paar keer op een camping gestaan die zo leuk was voor de kinderen, dat we langer zijn gebleven. Andere campings vielen weer tegen waardoor we eerder doorreden.
Heel veel plezier! Bij ons is het zo goed bevallen dat we volgend jaar weer een verre reis gaan maken!