In juli/augustus gaan wij 4 weken rondtrekken: start in Niagara Falls.
Het idee is het volgende: Niagara Falls (2 a 3 dagen), daarna camper ophalen in Toronto. Algonquin, Haliburton Forest, Ottawa, Montreal, Quebec, walvissen spotten bij Tadoussac.
Daarna twijfelen wij. Nemen we nu de Ferry St. Simeon-Riviere-du-Loup en rijden dan naar USA, Acada National Park. En vervolgens langs de kust richting Boston en hoe dan terug naar Toronto voor thuisreis?
Of blijven we in Canada?
Wie heeft advies voor een leuke reis voor gezin met 3 kids (7, 12 en 14). Wij houden van de natuur, dieren, kust, hopen ook nog in zee te zwemmen, steden, winkelen. Af en toe iets avontuurlijks, maar ook eens lekker luieren.
Wij zijn benieuwd!
We willen niet elke dag vele kilometers maken en toch op tijd terug in Toronto.
In ons reisplan zit overigens niet het bezichtigen van Toronto opgenomen. Over Ottawa bezichtigen twijfelen wij nog.
Hartelijk dank voor de reacties alvast.
Afgezien van dat Tadoussac een heel leuk dorpje is, schijnt het vrij laat te zijn om nog walvissen te kunnen spotten. Vrienden van mij zijn eind mei gegaan en die hadden nog “mazzel” dat er nog walvissen waren.
Als je toch bij Tadoussac bent, zou ik nog richting Lac-St-Jean gaan (paar uur rijden). Prachtige natuur (o.a. het prachtige Parc Pointe Taillon), best mogelijk om dieren te zien (op weg naar L’Anse-Saint-Jean om te gaan kayakken op de Saguenay een keer op de noodrem moeten staan om niet een overstekende jonge bruine beer aan te rijden :p), mogelijkheid om te zwemmen (niet heel warm, het meer is ter grootte van het IJsselmeer) en er heerst vooral heel veel rust. Wat mij betreft een aanrader!
ik ben verbaasd dat je noemt dat er eind mei nauwelijks walvissen waren bij Tadoussac! In alle info die ik over die omgeving tot nu toe heb gelezen staat juist dat de walvissen daar in de *zomermaanden *in grote getale zijn! Misschien waren ze er in mei juist nog niet?
Sandra