Vliegen naar Vietnam

Hallo,

Ik vertrek in februari voor 2 maanden naar Thailand en Vietnam en nu ben ik globaal mijn reis aan het plannen.
Ik wil graag naar het noorden en zuiden van Thailand reizen en Vietnam hetzelfde verhaal.
Ik zat te kijken vanuit welke plaats in Thailand ik het beste naar Vietnam kan vliegen en ik dacht zelf vanuit het noorden (Chiang mai) maar ik kan geen rechtstreekse vluchten vinden via airasia en tigerair.
Weet iemand hier of er een Thaise of Vietnamese airline is die vanuit Chiang mai naar Hanoi of Chi minh city vliegt?

Ook nog even een vraag over visum in Thailand ik lees overal dat je die gratis op het vliegveld krijgt in Thailand klopt dit? En ik boek geen retour ticket maar een enkeltje omdat ik nog niet zeker weet of ik vanuit Vietnam of Thailand terug vlieg naar Nederland en daarom kan ik dus niet aantonen bij mijn vliegmaatschappij dat ik ook daadwerkelijk terug vlieg. Heeft iemand hier ervaring mee? Op welke manier kan ik bewijzen dat ik daadwerkelijk weer terug ga na 2 maanden als ik geen retour ticket heb? Waarschijnlijk vlieg ik met aeroflot.

Groetjes Denise

Als je vooraf een ticket naar Vietnam boekt met vertrek binnen 30 dagen na aankomst in Thailand voldoe je aan de eisen voor een visumvrije entree.

Daar had ik ook aan gedacht maar als ik alvast een ticket boek naar Vietnam dan zit ik aan een datum vast en ik wil vietnam gaan boeken wanneer ik daar zin in heb en dus niet al van te voren[emoji51] dus als iemand met dezelfde insteek als ik hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag!

Kan, maar dan voldoe je niet aan de eisen voor een viusmvrije entree. Dit gaat meestal goed, maar kan problemen geven bij het inchecken in Nederland of omliggende landen voor je vlucht naar Thailand.

Bedankt voor de info Steven!

Ik ben hetzelfde van plan, ga eind oktober naar Thailand en wil dan gedurende drie weken rond trekken zoals Cambodja, Singapore en Vietnam. Dus wil ik een enkel ticket kopen richting Bangkok. Op het vliegtuig delen ze altijd van die papiertjes uit, arrival/departure die je dan beide moet invullen en op de luchthaven worden die gecontroleerd. Wat als je nu een enkel hebt en dus geen departure kunt invullen? Gaat dat zomaar?

Geen departure invullen is geen probleem, het gaat in eerste instantie on de arrival.

Officieel kom je niet in aanmerking voor een viusmvrije entree aangezien je geen vliegticket naar buiten Thailand hebt en/of geen visum. In de praktijk doet immigratie in Thailand hier niet moeilijk over, maar je kunt mogelijk wel problemen krijgen met inchecken in Europa voor je vlucht naar Thailand.