Hallo,
Wat is de meest comfortabele vliegmaatschappij om naar Vietnam te vliegen in economy class : Vietnam Airlines of Thai Airlines?
Hallo S,
Ik wil eerst beginnen dat ik nog nooit met Thai Airlines heb gevlogen.
Dus ik kan niet vergelijken.
Maar kan je wel vertellen waarom ik met iet Nam Airlines vlieg.
Ik vlieg met VA omdat deze een direkte vlucht hebben vanaf Frankfurt naar zowel Saigon en Hanoi.
Ik woon in Tilburg en of ik nu naar Schiphol rij of naar frankfurt, scheelt me niet zoveel tijd; in ieder geval veel minder dan een overstap.
Het parkeren scheelt meer dan de helft dus heb een financieel voordeel op transportkosten naar het vliegveld; benzinekosten worden gecompenseerd door goedkopere parkeerkosten en daar houd dan nog aan over vs rijden naar Schiphol.
Omdat ik nu al 12 x heb gevlogen ( vanaf Frankfurt ) met VA ( 1 x met cathay in mijn eerste bezoek aan Viet Nam geregeld door Fox ) weet ik nu precies hoe te handelen om comfortabel te reizen.
De laatste 9 reizen ( heen en terug ) heb ik of bij de nooduitgang gezeten of vlieg business class op een economie ticket.
Dus nooit meer krap.
Hoe krijg ik dit voor elkaar.
Je ( nog ) niet inchecken via het web vanaf Frankfurt ( gaat dit wel dan moet ik ook wat anders verzinnen ) .
Alle mensen komen zo rond een uur of 4 en later naar de check in balie.
Normaal gaat de vlucht rond 14 uur en dus komen de mensen dan zo om een uur of 11 en later.
Wat de mensen niet weten is dat je al kan inchecken vanaf 9:30.
Ik zorg dus dat ik 9 uur al bij de balie sta en kan uitkiezen waar ik wil zitten, dus bij de nooduitgang, heeft tot nu toe 100% gewerkt.
Idem terug.
Vluchten vanaf Saigon vertrekken zo rond 23:30 en alle mensen worden opgehaald door reisbureaus ed. en arriveren dan om zo iets van 20 uur op het vliegveld.
De balie is dan al 1.5 uur open en ben dan weer de eerste en kan weer kiezen.
Ik ben liever een langer op het vliegveld dan 11/12 uur krap zitten.
Omdat ik ook alles via VA doe ( internationaal en binnenlands ) verzamel ik punten ( wel boeken op de VA site ) zet ik deze ook in om met een gekocht economy ticket deze om te zetten in een business class ticket, maar laat dit even achterwege want je zal waarschijnlijk toch geen punten hebben?
Maar dan heb je de volgende optie ( welke ik gebruik met te weinig punten ) en deze geeft je een kans ( even voor mij ) van 85 % op een business class plaats.
Wanneer je namelijk boekt bij VA kan je een optie nemen op een up grade via “optiontown”.
krijg je vanzelf een mail van Optiontown; is geen spam.
Dan kan je kiezen om een optie op een upgrade te kopen; was afgelopen vluchten dec/jan voor 2 personen geloof iets van 620 USD kwijt; dus 310 USD per persoon.
Dit komt dan wel bovenop de ticket prijs.
Het werkt zo.
Je koopt dus een ec ticket + de optie ( je kan kiezen voor ec comfort class of voor Business class ( dan krijg je optie Comfort class er gratis bij )
Dan wordt er geloot onder de mensen die deze optie gekocht hebben bij Optiontown.
Mensen die direkt geboekt hebben bij VA kunnen dit doen; boekingen via reisbureaus of via vliegwinkel.nl ed niet.
Je krijgt dan uiterlijk 5 uur voor vertrek bericht of je een betere klasse krijgt.
Ik heb in 85% van de gevallen geluk en vlieg business class voor 1900 euro aan EC tickets + 600 USD .
Wanneer je niet bij de gelukkigen behoort.
Stel je hebt de optie van business class gekocht en je wordt geupgrade naar comfort class
Dan wordt het verschil in prijs binnen 2 dagen ( site zegt 5 dagen teruggestort ) is mijn ervaring.
Dus je betaald 600 USD voor zowel heen en terug naar naar Europa, dan is dat 300 USd voor heen en 300 voor terug.
Comfort class kost 75 USD meer dan EC en je wordt geupgrade naar CC, krijg je dus 300 USD - 150USD (2 personen ) binnen uiterlijk 5 dagen terug.
Krijg je wel BC dan ben je natuurlijk die 300 USD ( is voor 2 personen )kwijt.
Voor de terugreis natuurlijk gelijk.
Ik hoop dat er ook mensen reageren over TA om het ea te kunnen vergelijken.
gr.
Ton.