Vietnam Airlines Deluxe Economy Class

Hoi,

Iedereen nog de beste wensen voor 2013! Chúc mừng năm mới 2013!!

Wij vliegen op de 20ste januari weer naar Vietnam, met Vietnam Airlines dit keer (via Parijs).

Ik kwam er via de website van Vietnam Airlines achter dat je je economy-class ticket voor een redelijke (?) prijs kunt upgraden
naar een Deluxe Economy Class ticket. Als je dit wilt doen moet je naar de website: optiontown.com gaan en daar je reserveringsgegevens
invoeren. In ons geval zou dat 80 Euro p.p. enkele reis kosten (indien beschikbaar).

Heeft iemand ervaring met de Deluxe Economy Class van Vietnam Airlines? Is zo’n upgrade 80 Euro waard??
Wij zijn 1 keer eerder met Vietnam Airlines naar Vietnam gevlogen, maar dat is al weer een hele tijd geleden, kan me niet zo goed herinneren:
misschien hadden ze toen nog geen Deluxe Economy.

Wat ik trouwens ook wel grappig vind: je kan via dat Optiontown.com ook proberen om twee lege stoelen naast je te krijgen in de Economy Class.
Hiervor moets je dan 45 Euro betalen per enkele reis (ook indien beschikbaar/vlieguig niet vol)

Bedankt alvasgt voor je antwoord,

met vriendelijke groet
Theo

https://cat.sabresonicweb.com/SSWVN/meridia?posid=B3QE&sid=me2re72r9r2mvr-yyyv:9a8db6161a7cc787f492fe0dad6cd8a8393cc8f8f461953bfd6c5d0e1a3a9bf6&&RequestForItin=Air&airline1=VN&Class=CoachClass&CHD=0&txtFamilyName=&action=airRequest&fareled=false&page=requestAirMessage_air&ACCOUNT_PREFCURRENCYCODE=VND&errorsExist=FALSE&From=PAR&wpf_timed_action_0VNAirline_00215IBEFastTabV2_00215bookingYourTrip_0051513bf67dad68_00515a1355_1=&ACCOUNT_IPCC=B3QE&MATRIX=ENABLE&returnMonth=FEB&direction=returntravel&rdoDay=on&flexlevel=non&txtFlightNumber=&temp_date=&ShoppingCartCount=0&returnDay=15&DelegateHostName=dtVN_SABRE&INF=0&showfares=false&ADT=2&language=en&To=SGN&wclang=VI&txtMidName=&submit=Find%20Flights&departDay=20&realrequestAir=realRequestAir&slDeparture=&returnTime=0600&CityKeyToGetTimeZoneOffset=To&departTime=0600&REMOTE_USER_IP=84.84.55.85&txtConfirmCode=&actionType=nonFlex&MinutesOffset=0&ShowNote=Quý%20khách%20cầ%20nhậ%20đu7847%20y%20đu7911%20%20thông%20tin%20đu7875%20%20làm%20thủtụ%20!&multi=false&returnYear=2013&path=nonFlex&exceptionRoute=false&departYear=2013&BROWSER_ACCEPT_HEADER=text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8&departMonth=JAN&BROWSER_USER_AGENT=Mozilla/5.0%20(Windows%20NT%206.1;%20WOW64)%20AppleWebKit/537.11%20(KHTML,%20like%20Gecko)%20Chrome/23.0.1271.97%20Safari/537.11&MCO_FLAG=DISABLE&showAirlines=FALSE&departTimeZoneOffset=7&LeftAirSearch=true&fareMatrixPrevURL=&#direction_in

Dit is de boekingssite voor de vluchten van en naar Parijs met Vietnam air. Hier kun je ook zien wat het verschil in prijs is. Ik weet niet wanneer jullie weer terugvliegen naar Parijs maar je zult ongetwijfeld weten dat 10 februari in Vietnam TET wordt gevierd. Rondom deze dag zijn bijna alle vluchten van en naar Vietnam volgeboekt. Ik vraag me dan ook af of je met name met de terugvlucht nog wijzigingsmogelijkheden hebt.
Wij hebben alleen ervaring met binnenlandse vluchten van Vietnam air en dat is ons prima bevallen. Daar hadden ze overigens niet zoveel keus in verschillende klassen.

Alvast een goede vlucht toegewenst en veel plezier in Vietnam

groet Cor en Wilna:wereld:>>>:zon02:

Hoi Cor en Wilna,

Bedankt voor je reactie.

We vliegen op 23 februari terug.
We hebben inderdaad voor VN airlines gekozen omdat de wijzigingskosten vrij laag zijn. Ook mag je 30 kg bagage meenemen (als je naar familie gaat is dat wel heel handig). Maar de belangrijkste reden is dat we nu 1 ticket hebben van Amsterdam naar Nha Trang. Dus als de binnenlandse vlucht terug vertraagd is en je mist daardoor je aansluiting in HCM, heeft VN airlines de verplichting je terug naar Nederland te brengen.

Ik zal er nog even over nadenken of we die upgrade nemen: misschien om een keer te proberen…

m.vr.gr.
Theo

Hallo Theo,
Je schrijft dat je naar familie gaat, misschien heb je je al meerdere keren me VA gevlogen en je aangemeld bij het lotus programma van VA
Wel moet je via VA zelf boeken, je krijgt dan punten, deze kaan je gratis omzetten naar een upgrade naar een hogere klasse.
Ik doe het ook zo en vlieg nu altijd comfort klasse of bussenis klasse.

Heb ik te weing punten dan hebben we de stoelen bij de nooduitgang en spaar zo weer punten op voor de volgende reis.
Voor de binnenlandse vluchten neem ik altijd busseniss class; levert meer punten op.

Op deze manier bijna altijd een upgrade voor niets en altijd op zeker.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Ik heb nog nooit aan zo’n programma meegedaan omdat wij niet altijd met dezelfde luchtvaartmaatschappij naar VN vliegen: we kijken altijd wat op dat moment de aanbieding met beste voorwaarden is. We hebben dus al een tijdje niet met VN airlines een internationale vlucht genomen: ze waren de afgelopen jaren rond TET altijd veel duurder dan andere maatschappijen.
Maar als dit bevalt is het lid worden van hun Lotus-programma een goed idee.

Wie weet gaat VN Airlines ook nog eens op Schiphol vliegen: dat zou helemaal mooi zijn, een rechtstreekse vlucht van NL naar Vietnam

Maar is die Deluxe Economy Class nu de moeite waard volgens jou?

Nog veel plezier in Vietnam1

m.vr.gr.
Theo

Hallo Theo,

Ik weet niet waarr je woont, maar maar vanaf Frankfurt is het goed te doen.
Parkeren is spotgoedkoop tov Schiphol, dus de benzinekosten zijn al snel terugverdiend.
De deluxe klasse bied je wat meer beenruimte , maar is nog niet in elk vliegtuig beschikbaar; dus even kijken naar de beschikbaarheid per vlucht.
Denk hierbij aan rond de20 cm, dus wat is het je waard?

gr.
Ton vanuit bewolkt en warm Can Tho.

goeie middag ton en gert …momenteel 11h30 in mandvi >>aangenaam temp ongeveer 26gr >>>snachts wel iets koeler …fan niet nodig …dit stadje is gekend om zijn grote scheepswerf …for me een uitgelezen plaats om te fotograveren !!! stel je voor …
een halfdroge kreek…wat flamingos op voorgrond en halfafgewerkte schepen als achtergrond top top top

wetende dat jullie evenveel genieten …zwaai ik toch effetjes jullie richting uit …
bye

ps ook groetjes aan Anne , cor en Wilna !!!
vanwege geert en regien