Hallo,
Wij vroegen ons af hoe je kan upgraden van economy class naar economy deluxe bij vietnam airlines? Iemand hier al ervaring mee of iemand die ons hier gewoon mee kan helpen? Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Lotte
Hallo,
Wij vroegen ons af hoe je kan upgraden van economy class naar economy deluxe bij vietnam airlines? Iemand hier al ervaring mee of iemand die ons hier gewoon mee kan helpen? Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Lotte
Hallo Lotte,
Dit is afhankelijk bij wie je de ticket gaat kopen of gekocht hebt.
Bij Viet Nam Airlines heb je 2 mogelijkheden, mits je bij hen one line hebt geboekt bij optie 1
1e
Ik ben lid van het "golden lotus plus frequent flyers ".
Omdat ik nog al wat afvlieg met VA spaar ik punten en wissel deze dan in voor een ticket van EC naar CC of BC.
Maak dat jaar niet voldoende kilometers, maak een 2 daagse trip naar Hanoi, ipv van een excursie rond Saigon, om dit op het goede aantal te krijgen; mits het te halen is natuurlijk ( de kilometers ). Is het niet te halen dan gebruik ik optie 2 of 3
2e
Wanneer ik dus een jaar niet niet aan het aantal kilometers kom, maak ik gebruik van "Option World ".
Is een beetje gokken, maar is mij wel 2 x gelukt op de 5 keer, om met een gekocht Ec ticket in in de BC te komen.
Ze bieden geen zekerheid, en je moet lid worden ( kost je 2 usd pp ) en je moet voor de service vooraf betalen.
Wil je voor de Bc dan kost het je rond de 150 euro pp, vooraf betalen.
Krijg je geen BC , dan krijg je het geld terug.
Voor een upgrade naar CC is het bedrag wat minder.
Ik stond er de eerste keer ook sceptisch tegenover en heb toen informatie gevraagd bij vrienden in Viet Nam en dit was toen het antwoord.
Dear Mr. Ton,
About your ticket information below, it is a special program from Vietnam Airlines for their website clients.
You can access their link to process your upgrade and the cost is 75% of the difference in price of each class (Business/ Deluxe Economy/ Economy).
However, you have to wait until 72 or even 4 hour before your flight to have their confirmation. It means that if the higher class still available at that time, they will upgrade to you, if not, you will keep the original booking and they will not charge the upgrade fee, everything remains the same. While waiting for the upgrade decision, please do not check-in.
And also, the number of upgrade seats is limited (around 10% of seats), if you want to take higher class, you should reserve the upgrade as soon as possible and take the priority to be upgraded (although there would be the possibility that you are not confirmed and stay at your original class).
Ik heb de gok genomen en wonderwel 2x de upgrade gekregen van de 5 pogingen.
Dus dit kan een optie zijn, maar bied echt geen zekerheid; ik het het geld wel binnen 5 dagen teruggestord gekregen voor de keren dat het niet lukte.
3e
Van de 13 vluchten naar Viet Nam, heb ik 5 vluchten ( VV ) moeten reizen met de EC.
Maar daar heb ik ook wat op gevonden om toch comfortabel te reizen.
Dit met 100% resultaat en geen kosten.
Vanaf Europa
Ik vertrek dan vanaf Frankurt ( van Parijs weet ik niet of dit ook zo kan ) met een direkte vlucht naar Saigon ( weet ook niet of dit voor Hanoi kan ).
Je kan tot nu toe niet inchecken via het web, dus je moet je melden aan de balie.
Deze gaat om 9:30 open , maar de vlucht gaat om 14:00 uur.
Ik zorg dan dat ik om 9 uur al aan de balie staat en ben de eerste en kan dan mijn plaats uitzoeken en kies ik voor de nooduitgang.
Heb je ruimte genoeg voor je benen.
Vanaf Saigon
Deze vlucht gaat om rond 23:30, en de meeste mensen krijgen het advies om rond 20:00 uur in te checken.
Klopt ook wel want officieel gaat de incheckbalie voor de vlucht Saigon naar Frankfurt dan open.
Maar wanneer de meeste mensen hebben ingecheckt bij die balie en de de balie medewerkers zitten te wachten op wat late passagiers, kan je inchecken voor je vlucht van Saigon naar frankfurt ( niet naar Parijs, hoewel dit hetzelfde balies zijn ), ben je weer de eerste en heb je stoelkeuze weer voor het uitkiezen.
Het enigste eventuele nadeel wat je kan ondervinden is dat je wat langer op het vliegveld moet verblijven; maar je bent dan wel je koffers kwijt, en kost je 2 uurtjes wat langer op het vliegveld rondlopen, wat eten en drinken, winkels bekijken.
Wanneer VA over gaat op Web-checkin op deze vlucht, gaat ie niet meer op.
Hoop dat dit een beetje je vraag heeft beantwoord?
gr.
Ton.
Hoi Ton,
Superhard bedankt voor je antwoord! Hier zijn we vast wat mee!
Momenteel zitten we in Hoi An! Deze morgen we vanuit Hanoi naar Danang gevlogen. Daar hadden we aan de informatiebalie van VA gevraagd naar de upgrade! Het zou ons 700$ gekost hebben, per persoon! Dit hebben we uiteraard niet gedaan! Maar met de tips die we nu gekregen hebben kunnen we het ook wel proberen! Wij vliegen de 23ste juli vanuit Hanoi naar Parijs om 23.55, dit in klasse T. We vermoeden dus dat dit economy class is! Op onze heenvlucht hadden we economy class deluxe en dit beviel ons enorm vandaar dan ook onze keuze om te willen upgraden.
Hoi Ton,
Superhard bedankt voor je antwoord! Hier zijn we vast wat mee!
Momenteel zitten we in Hoi An! Deze morgen we vanuit Hanoi naar Danang gevlogen. Daar hadden we aan de informatiebalie van VA gevraagd naar de upgrade! Het zou ons 700$ gekost hebben, per persoon! Dit hebben we uiteraard niet gedaan! Maar met de tips die we nu gekregen hebben kunnen we het ook wel proberen! Wij vliegen de 23ste juli vanuit Hanoi naar Parijs om 23.55, dit in klasse T. We vermoeden dus dat dit economy class is! Op onze heenvlucht hadden we economy class deluxe en dit beviel ons enorm vandaar dan ook onze keuze om te willen upgraden.
Hallo Lotte,
Ben blij dat ik je wat heb kunnen helpen.
Ik weet ook niet wat klasse T betekend, maar zou gewoon een bureau binnenlopen en het vragen.
Wanneer je in Hanoi bent of ergens anders , zou ik het even vragen bij een kantoor van Va.
Heb ook even gegoogeld op t-class bij Va en kreeg dit.
[TABLE=“class: general, width: 980”]
1
Seats
http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/the_experience/deluxe_economy_class/seats - 03/13/2013 09:57
2
Baggage
http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/before_you_fly/special_needs/baggage_optional_services_charges/baggage - 05/03/2013 10:17
3
To North East Asia
http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/book_your_trip/fare_family_description/departing-from-vietnam/to-northeast-asia - 03/26/2013 08:28
[/TABLE]
[TABLE=“class: general, width: 980”]
Misschien kan je dit ook helpen???
gr.
Ton.
[/TABLE]