Vliegen naar Rio, 110 dagen later terug uit Santiago; Problemen bij binnenkomst Brazilie?

Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik van plan een backpack reis te gaan van ± 110 dagen te gaan maken, beginnend in Rio De Janeiro, via Sao Paulo, Pantanal, Foz do Iguacu naar de Uruguyaanse kust. Bij Colonia del Sacramento de ferry richting Buenos Aires en vervolgens via Argentinie eindigen in Santiago.

Nu zal ik een retourticket hebben die verder dan 90 dagen ligt op het moment dat ik Brazilie binnenkom. Is dit een groot probleem?

Ik heb al vele topics proberen op te zoeken, maar ik vind vooral topics van voor 2010, daarom dat ik het nu via deze weg vraag.

Alvast bedankt!

In principe is de maximale verblijfsduur sinds enige tijd 90 dagen en je moet aan kunnen tonen het land in die tijd weer te verlaten.

Dat retourticket geeft die garantie niet, dus helaas.

1 like

En als ik een busticket zou boeken binnen die 90 dagen vanuit bijvoorbeeld Rio Grande naar de Uruguayaanse kust? Is dat genoeg bewijs?

Waarschijnlijk wel.

Ik zit te zoeken naar verschillende bustickets, het vaakst word ik doorverwezen naar http://www.ttl.com.br/, maar die lijken geen online bustickets te verkopen. Heeft U of iemand anders een goede oplossing om dit probleem te omzeilen zonder een dure vlucht vanuit Porto Alegre te hoeven nemen.

Als ik het goed begrijp kom je in Rio aan maar ga je (gepland) via Santiago terug ?

Waarom koop je niet een vliegticket bv van Foz de Iguaçu naar Uruguay (of iets dergelijks) ?
Kijk even bij GOL of AZUL of AVIANÇA.

Volgens mij is dat voldoende.