Ticket naar Rio max hoeveel dagen?

Hallo,

Ik ben van plan om 15 november naar Rio te gaan. Ik heb een ticket gevonden voor een mooie prijs, maar de vertrek datum ligt een maand later dan de 90 dagen. Wordt hier echt naar gekeken? De vlucht zal vanaf adam via londen naar Rio zijn.

Hebben jullie ervaring in het boeken van tickets naar Rio. Als ik in Rio ben ga ik wel nog om een extra verlenging van 90 dagen vragen, omdat ik toch wel langer wil gaan blijven.

Thnx voor jullie hulp!

Vliegmaatschappij vraagt meestal om verblijfvergunning als terugreis buiten de gangbare periode ligt, grenspolitie kijkt vrijwel nooit naar retourticket.

Verder: een toerist uit een van de Schengenlanden (zoals Nederland) kan niet meer zijn verblijf van negentig dagen verlengen. Zie hier.

Zoals Bert zegt, het is de vliegtuigmaatschappij die hier naar kijkt. En het komt wel eens voor ja.

En idd visum kan niet meer met 90 dagen verlengt worden. Als je 100 dagen wilt blijven is het dus verstandig om 10 dagen naar een ander land te gaan, zoals bijv Bolivia, Paraguay, Argentinie of Ururguay.

Afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij kunnen ze een ticket uit het land eisen als je geen retourticket hebt of langer blijft dan negentig dagen. Dit mag uiteraard ook een busticket zijn.

Naar mijn ervaring vragen ze bij gebrek aan ticket uit het land vaak of je een credit card in het bezit hebt en zetten ze erbij dat je bereidt bent om eventueel ter plekke een ticket uit het land te kopen. Vaak is dit voldoende om mee te mogen ( zeker met een Schengen paspoort ) en meestal is de grenscontrole totaal niet bezig met dit soort dingen.

Het probleem is dat als ze er wel mee bezig zijn, de vliegtuigmaatschappij verantwoordelijk is. Een creditcard meenemen ( wat sowieso verstandig is ) is meestal de juiste oplossing!