Ik wil een retour ticket van/naar Brazilië kopen van 1 Februari met een terugkomst van 5 Mei.
Ik zal in die tussentijd 2 maanden reizen door Bolivia, Chili & Peru en hierdoor dus maar zo’n 5 weken in Brazilië zijn.
Is het een probleem dat de tijd tussen mijn Amsterdam < > Rio retour ticket langer dan 90 dagen is? Ivm het toeristen via en de strenge douane.
Als je bij het inchecken in A’dam je reisweg kunt stofferen met reservaties/tickets in Bolivia, Chili, Perou, lijkt het me niet dat dit een probleem kan wezen.
De theorie is dat je gedurende een lopende periode van 6 maanden gedurende 90 dagen in Brazilië mag verblijven, hoe je die 90 dagen spreidt is in princiepe jouw zaak/vrijheid, vandaar de suggestie je reisplan zorgvuldig te documenteren mét tickets in/out, of eventueel reservaties van hotels ed. buiten Brazilië tijdens de periode dat je wilt reizen.
Ja idd. Maakte me meer zorgen om de douane in Brazilië als zij zien dat mijn retour ticket langer dan 90 dagen is.
Ik heb een ticket Rio > Santa Cruz / Bolivia en terug via Cusco / Peru > Rio waarmee ik kan aantonen dat ik een hele tijd buiten Brazilië was/ben geweest
Met die tickets op zak zul je geen problemen hebben. Overigens is het vaker de luchtvaartmaatschappij die moeilijk doet, omdat die je moeten terugbrengen, als je geweigerd wordt. De grenspolitie in Brazilië heeft mij nog nooit om mijn uitreisticket gevraagd, maar kan dat inderdaad wel doen. Afijn, met jouw doorreistickets op zak geen enkel probleem. Desgevraagd laten zien en klaar is Kees.