Vliegen naar Flores vanuit Bali

Hallo allemaal,

Deze zomer willen we graag naar Flores. We hebben 3 weken vakantie en daarvan willen we graag 2 weken naar Flores (of is dat teveel, we reizen wel graag relexed).
Ik begreep dat je de tickets voor Flores pas in Bali kan kopen. We willen in Maumere beginnen en terug vanuit Labuan bajo. Hoeveel gaat zo’n ticket ongeveer kosten? Kan het nergens vinden. Je moet dan 2 enkeltjes kopen denk ik.

Groetjes,

Natasja

Hallo!!
ben 3 jaar terug naar flores geweest en het is zeker een aanrader!!! over een maandje ga ik weer die kant op en ga dan eerst over bali en dan richting flores om een familie op te zoeken die ik toen heb ontmoet.
Het is zeker goed te doen wanneer je op bali bent om een ticket te boeken naar flores, denk dat de kosten pp ongeveer op 100 euro komen heen en terug maar weet dat natuurlijk niet 100 procent zeker, kan je altijd nog laten weten na mijn vakantie. 2 weken is ook goed te doen voor flores, dan heb je zeker alle tijd. al ben je wel veel reistijd kwijt daar want de wegen zijn natuurlijk niet zoals hier.
Als je wil kan ik na mijn vakantie (ben half februari terug) een bericht sturen met informatie over vlucht en dingen die jullie kunnen doen.

Groeten,
Franklin

Hoi Franklin,

Leuk dat je zo enthousiast bent over Flores!!
Ben al op meer eilanden in Indonesie geweest en elk eiland is weer heel anders. Ik ben heel benieuwd hoe Flores is! Eenmaal daar wil ik ook graag Rinca bezoeken, heb jij dat ook gedaan?
Moet je trouwens malaria pillen slikken?

Heel veel plezier over een maandje en ik hoor graag de tips.

Groetjes,

Natasja

Ja ze zeggen dat je wel malaria pillen moet slikken… Maar ik doe het dus niet. Heb ze wel mee, maar de bijwerkingen van die pillen zie ik niet echt zitten. Je kunt er mega ziek van worden en ga niet op vakantie om vervolgens daar ziek te zijn. Als je wel malaria krijgt moet je die pillen ook slikken. Maar goed, de een doet het wel de ander niet. Ze zeggen ook dat op bali het niet nodig is om pillen te slikken voor malaria terwijl daar ook mensen zijn die het daar hebben gekregen.
Ga zeker wat leuke dingen voor je opschrijven over flores. Verder ben ik nog nergens geweest, ga dus dit jaar Bali en flores doen.
Je hoort me als ik terug ben.

Groetjes, Franklin

1 like

Hoi,

Wij hebben een half jaartje geleden wel iets meer betaald voor onze tickets Bali-Flores (ik geloof een €150 heen en weer). Nu moet ik er wel eerlijkheidshalve bijvertellen dat we ook niet heel veel prijzen vergeleken hebben, dus vermoedelijk kan het wel goedkoper.

Rinca ook bezocht en zeer veel komodo varanen gezien die aan het smullen waren van een rotte buffel. De tocht naar Rinca trouwens gecombineerd met een snorkeltochtje rond een eilandje in de buurt. Hiervoor hadden we trouwens met enkele mensen die we in Lubuan Bajo ontmoet hadden samen een locale vissersboot gehuurd. Dus geen georganiseerde tocht. Zo hadden we meer vrijheid dan bij een georganiseerde tocht, wat in ons geval belangrijk was omdat we met een klein kindje reisden.

Wat betreft malariapillen… ik heb al meermaals malerone genomen en nog nooit last gehad van nevenwerkingen, dus ik zou geen risico nemen.

Hoi,

Leuk te lezen dat jullie er ook met een kind zijn geweest!! Wij reizen namelijk ook met ons zoontje van dan 5 jaar. Hij is het reizen al aardig gewend, toen hij 3 jaar was hebben we een reis van 7 maanden gemaakt, lekker met een rugzakje op pad en niks vastleggen, HEERLIJK!! Hoe oud was jullie kindje toen jullie op Flores waren?

Ons kleintje was slechts anderhalf. Daarom hebben we het wel rustig gehouden en niet het volledige eiland kunnen bezoeken (ook al omdat ik pril zwanger was en dus zelf ook snel moe was). We hebben ons beperkt tot de regio rond Lubuan Bajo.
Een vijfjarige met reiservaring zal het ongetwijfeld enorm leuk vinden. Zeker ook omdat de locale bevolking zo veel van kinderen houdt en hij dus overal veel aandacht zal krijgen.

Zo zie je maar weer dat mensen verschillend over malaria en slikken van malarone denken. Ik denk dat iedereen gewoon moet doen wat ie zelf denkt dat het beste is.

Ook wij zijn naar Flores en Rinca geweest afgelopen jaar; tickets (Trigana-air) ong. € 100,-

Met Malarone (100% gedekt door de ziektekostenverzekeraar) nog nooit bijwerkingen gehad … dus zeker wel slikken, hoor; en uiteraard lekker rollen of smeren met de Deet voor de schemering en 's avonds!

Rinca is een top-ervaring; mooier, groener dan Komodo, en meer kans op de echte “wilde” varaan in de natuur. Veel apen en vogels!
:vak01:

Hoe zat het met de kindjes, hebben die ook Malarone genomen? Wij willen eind maart naar Flores met ons dan bijna 2 jarig zoontje, fietsen. We twijfelen, omdat we Malaria-profylaxe moeten nemen en vooral ook omdat we dit ons zoontje dan ook zouden moeten geven. Graag reacties over Malarone bij kinderen…
Bedankt! Thijs en Femke

Hoi
In de droge tijd(onze zomer) is het best te doen zonder malariapillen, lijkt mij, alleen twijfels bij Rioeng aan de noordkust. Wij zijn in 2009 in 3 weken Flores overgetrokken met o.v. van Labuan naar Larentuka en toen nog 1 week Lembata, ook een aanrader. eerst naar Labuan gevlogen en terug van Maumere. Met Pelita, inderdaad 2x enkel, in Maumere terugvlucht gekocht. Je moet wel weten wat je wilt, we hebben nogal wat foute info gekregen. Ik dacht 2x €80 of zoiets. Wij zijn ook naar Rinca en Komodo gevaren, hebben op Rinca geen varanen gezien op Komodo heel veel. Zo is iedere ervaring weer anders. Op Rinca waren we 's middags (loeiheet) en op Komodo 's ochtends, dat is misschien wel de verklaring. Net als de rest van Indonesie is het op Flores prettig reizen, maar onderschat de afstanden niet,
Groet,
Luuk

Hier een link naar het tropisch instituut Antwerpen, meer bepaald het deeltje over reizen met kleine kinderen.

bwankt voor de tips! De belgische site is erg handig.
Groetjes,
Femke

Ook wij gaan die kant op deze zomer. We willen starten met een paar dagen Bali, dan Flores en Sumba. Volgorde ligt nog open.
Is het mogelijk om van Flores naar Sumba te varen, en zo ja is dat een hele lange overtocht? Of is het toch beter om te vliegen.

Ik heb enige twijfel over het boeken van het ticket naar Flores bij aankomst op Bali. Afgelopen zomer werd mij verzekerd dat het in Vietnam ook geen probleem zou zijn maar bij aankomst toch mooi geen plaats. Dus dat wil ik voorkomen. Maar als je voor zekerheid gaat moet je niet gaan reizen natuurlijk.

We hebben in totaal 25 dagen, zonder de reisdagen. Iemand een idee hoe we de dagen (ongeveer 16 a 17 dagen) het beste kunnen verdelen tussen Flores en Sumba. Wat is absoluut een must.
Alvast bedankt.

gr. Elma

Hallo,
Wij gaan ook naar Flores vanaf Bali met het gezin. Mijn vliegtickets heb ik door Perama bij Merpati (61 euro) laten reserveren want ik boek bij Perama een boottocht terug van Flores in 2 dagen naar Lombok. Iemand nog goede tips voor overnachtingen op de Gili’s met goede snorkel/ duikmogelijkheden?

Gili Meno, of is het Memo? is, althans 5 jaar geleden, erg rustig en nog low profile. Heerlijk zwemwater, maar snorkelen viel ons tegen wat betreft onderwaterleven. De boottocht naar G.M. in het schemer over een zeer ruwe zee was op zich al een belevenis. Als het druk is, zou ik wel trachten te reserveren, er is niet veel overnachtingscapaciteit. Als je toch naar Flores gaat, vergeet dan niet Kanawa island, voor de kust bij Labuan Bajo, authentieker dan de Gili’s en werkelijk prachtig snorkelen vanaf het strand, te regelen via bureautje in Labuan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Groet,
Luuk