wij gaan eind mei naar Indonesie, BAli, Lombok en FLores. op het laatste eiland willen we inpricipe 1 week doorbrengen. Weet iemand ook wat de beste manier is om binnen dit tijdsbestek flores te zien?
Tevens ben ik benieuwd of mensen ervaringen hebben met boottochtjes naar Komodo/RInca en hoe je dit het beste regelt,
Een week Flores kan met het openbaar vervoer, maar je kan ook bij aankomst op het vliegveld een auto met chauffeur regelen. Er staan voldoende mensen die hun diensten aanbieden.
Boottochtjes naar Komodo en/of Rinca kun je bij ieder hotel of iedere duikschool in Labuan Bajo regelen. Ook is het mogelijk om per boot tussen Lombok en Flores reizen met een stop bij de varanen, dit kan geregeld worden via Perama tours.
Ik zou Sumba er gewoon bijnemen, dan zie je nog eens iets bijzonders, beide genoemde plaatsen zijn de moeite waard voor een paar dagen, met volgnde vliegtuig verder
Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties. zijn erg bruikbaar voor mijn reisplanning.
Wel zou ik graag nog ff weten of iemand een gids/ chauffeur kent die ons tweeen flores zou kunnen laten zien. En heeft iemand een idee wat een dergelijke gids ongeveer kost per dag? ( dit is dus incl vervoer )
Je zou naar Maumere gaan ? Daar wordt je al auto’s (Kijang) aangeboden op de luchthaven. Er is ook een straat waar al die chauffeurs staan, teksi…teksi…ik weet de straatnaam niet maar kan bijna niet missen is in het centrum. Anderhalf jaar geleden betaalde ik voor een rit Maumere - Larantuka 400.000 Rp
Als je in Labuan Bajo aankomt op het vliegveld, vraag dan naar Andy. Het is een kleine jongeman met rasta haar. Hij heeft ons prima geholpen, regelt een auto met chauffeur en hotel in Labuan Bajo voor je, hij is vriendelijk en betrouwbaar.
Hij heeft een vriend, Stefan, die heeft ons 12 dagen over het eiland rondgereden, is heel erg beleefd, rustig en rijd voorzichtig en veilig.
Het Gardena hotel is een niet al te duur en gezellig hotel, in het centrum. Heerlijk eten, alleen zijn ze wat traag met ontbijt serveren, verder een prima relaxte plek.
En mocht je Andy of Stefan tegenkomen, doe ze dan maar de groeten van mij :chin:
Komodo of Rinca bezoeken kun je heel makkelijk regelen in het centrum van Labuan Bajo, of je laat het door Andy doen en neemt zelf lekker een biertje.