Flores

:zon02: Wij plannen in 't najaar een reis van 4 weken naar Indonesië. Reeds meermalen geweest, meestal met Bali als basis en dan nemen we er 1 of 2 eilanden erbij. Dit jaar gaan we terug naar Bali en we hadden gedacht Flores voor een 6-tal dagen te bezoeken. Kan iemand ons nuttige tips geven over dit eiland? Wij zouden vliegen naar Labuan Bajo en van daaruit daguitstappen doen. Reeds onze beste dank. V. Dias

Als je er een paar dagen aan plakt, dan zou je van Maumere naar Labuan Bajo reizen. Je hebt dan tijd om verschillende vulkanen bezoeken, waaronder de Kelimutu met zijn drie gekleurde meren. Je hebt de mogelijkheid om verschillende animistische dorpen om Bajawa te bezoeken, alsmede korting trekkings te maken en te badderen in de verschillende warme bronnen. Uiteraard kun je rondom Labuan Bajo snorkelen en de varanen bezoeken op Komodo of Rinca.

Zie ook mijn website http://www.ikreis.net (onder Indonesië)

1 like

Hartelijk dank voor de reactie. We gaan dit zeker in overweging nemen.

Afgelopen jaar van Maumere naar Labuan Bajo getrokken. Wij zijn van Lombok via Bali naar West Timor gevlogen. Van West Timor met vliegtuig naar Maumere. Aldaar met lokale gids in 5 dagen over de Hollandse snelweg uit 1925 via vulkanen, waaronder de Kelimutu met zijn drie gekleurde meren richting Labuan Bajo getrokken. Onderweg veel lokale markten en dorpen bezocht. 4 dagen in Labuan Bajo geweest om te duiken en de varanen bezoeken op Rinca. Dit hebben wij ter plaatse allemaal geregeld, kost wel aardig wat tijd. Houd rekening met vliegmaatschappijen die soms niet vliegen - overboekt zijn. Lokale mensen die op Bali zeggen dat je beter alleen naar Labuan Bajo kan gaan - reden: zij bieden alleen dat aan en kunnen zo aan jouw verdienen.(provisie) Vliegtickets alleen aldaar/lokaal te regelen. Wij hebben diverse malen route moeten aanpassen omdat Labuan Bajo weinig vliegstoelen - maatschappijen naar toe gaan. Met boot kan natuurlijk ook. Floris is mooi groen. Onderwater wereld TOP! Hoop dat juli kunnen duiken. Floris = Duiken. Het nachtleven stelt niet veel voor op Floris. Zorg dat je altijd wat ruimer plant, je zal niet de eerste zijn die zijn terug vlucht net niet haalt. Houd ook rekening met hoe verder oostelijker je gaat de overnachtingen prijs oploopt en soms/vaak de accommodatie slechter/primitiever zijn.

1 like

lekker rustig :smiley:

Hartelijk dank voor uw mail. Neen, we zijn geen duikers maar ik veronderstel dat er nog andere dingen te beleven zijn. We hebben reeds een hotel gecontacteerd : Golo Hilltop in Labuan Bajo. Onmiddelijk ontvingen wij prima info van de eigenaars. De beoordelingen van reizigers die hier reeds geweest zijn, zijn positief.
Groetjes,

Ik heb ook in Golo Hilltop gezeten, prima hotel.

Uiteraard is er op Flores voldoende te zien voor de niet-duikers. Ik heb op Flores meer dagen boven water als onder water doorgebracht :slight_smile: