Ik heb als verrassing voor mijn vriendin twee tickets naar Flores geboekt in juli…tja, je moet wat over hebben voor de liefde:wub: Om er 2 bijzondere weken van te maken wil ik graag het nodige van te voren uitzoeken en daar heb ik jullie hulp bij nodig:smile:
Ik wil graag met haar gaan duiken, maar zij heeft nog geen duikbrevet. Welke duikschool in Labuan bajo wordt aangeraden?
Is het nodig om je accommodatie in Labuan bajo te hebben tijdens de cursus? Zo ja, welke accommodatie raad je aan (niet te luxe)?
Is het de moeite waard om een paar dagen naar Ruteng te gaan of raad je wat anders aan?
Ik wil graag de reis eindigen met een paar dagen op een romatisch eiland, heeft iemand tips?
Is het nodig gezien de periode om van te voren te boeken?
Alvast bedankt voor jullie moeite en ik zal na terugkomst laten weten hoe het was!
Wij verbleven in Lubuan Bajo in Golo Hilltop. Heel mooie kamers en met een prachtig uitzicht. Op loopafstand van het centrum. De eigenaars (twee Nederlandse dames) zijn heel vriendelijk en willen ook vanalles voor je regelen als je bv. excursies wil maken.
Wij hebben ook nog een paar dagen op het eilandje Seraya verbleven. Je kunt er prachtig snorkelen en het is ook wel romantisch als je geen luxe wil, want er is geen water of electriciteit (enkel in het restaurant). Misschien is Kanawa ook nog een optie.
Deze eilandjes moet je (tenminste een dag) op voorhand boeken, omdat er dan een bootje voorzien wordt.
Golo Hilltop was volledig volgeboekt toen wij er waren, dus misschien best eens informeren.
Duiken hebben wij niet gedaan, dus daar kan ik je niet bij helpen. Maar vergeet zeker niet om naar het eiland Rinca te gaan!
Flores is niet de meest ideale plek om te leren duiken, aangezien op sommige stekken een flinke stroming kan staan. Dat neemt echter niet weg dat er ook veel mooie stekken zijn onder stroming.