Volgend jaar, 1juli gaan we naar Indonesië, blijven eers in Yogyakarta en gaan dan via Denpasar en vervolgens naar Flores (Maumere), vervolgens gaan we over land naar Labuan Bajo. Van hieruit willen we de boot naar Lombok nemen. De tickets naar Yogya hebben we al. De binnenlands vluchten nog niet. Voor het vervoer over land is dit gemakkelijk te regelen in Maumere. De boottocht naar Flores kunnen wij dit boeken in Maumere
Alle tips zijn welkom
Zo een mooi vooruitzicht. Maumerre is alles makkelijk te regelen vaak via hotel of zo.
Wat betreft binnenlandse vluchten ook geen probleem makkelijker is het vooraf te boeken via bv ticketindonesia.info.
De boot van labuan bajo naar lombok is niet mijn ding gevaarlijke stroming en ook veelal erge wilde zee op de middag.
Mijn voorstel is hetvolgende ga van Jakarta eerst naar Flores dan naar den pasar en dan evt de snelle boot naar lombok en de Gillis’.
Hoop dat je er iets aan hebt .
Heey, ik heb een hele goede tip! Kanawa Island is echt supermooi. Ben er vorig jaar geweest en heb heel veel gesnorkeld daar en gerelaxed. Het is slechts 30 min per boot vanaf Labuan Bajo. Toevallig zet ik net een video online:
Hoi diah,
Ik heb een aantal jaren geleden in juni de Perama boot van Labuan Bajo naar Lombok genomen. Erg leuk! Wel van te voren geboekt op hun website. Flores met openbaar vervoer gegaan, soms wel een auto met chauffeur moeten huren want er reden geen bussen meer die dag.
Ha Indoganger, mooi filmpje! hoe beviel Kanawa Island Resort ? ik zit nog een beetje te twijfelen omdat je voor minimaal 3 nachten moet boeken.
ben benieuwd naar je mening.