Advies nodig route Flores-Lombok

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op een reis voor ca. 3,5 week naar Indonesië in periode juli/augustus. Wat ik tot nu toe gelezen heb over Lombok en Flores spreekt dit mij zeer aan. Vermoed wat meer dan Bali. Houd van natuur, niet te toeristisch en wat cultuur. Nu er nog komen…meerdere dingen gelezen, maar kom er niet helemaal uit. Ik weet inmiddels dat je op bali vluchten kan regelen.

Optie: Denpasar-flores-lombok/gili-eilandjes-denpasar
Vlucht naar Flores en boottocht naar lombok. Kan je de boottocht regelen op Flores?
of

Optie:Denpasar-lombok-flores-denpasar of

Misschien wel helemaal niet vanuit Denpasar maar een andere aanvliegroute?? Prijzen zijn nl redelijk hoog in die periode.

Groetjes,
Ellen

Ik heb hier in reactie 15 al eens beschreven hoe je vanuit Lombok in Flores kan komen, maar je kunt ook op deze manieren van Flores naar Lombok reizen, geen probleem en ter plaatse te boeken. Deze reactie had ik overigs hier ook al eens neergezet.

ik ben te lui om te zoeken, maar ik denk dat ik in dezelfde draadjes ook al eens een antwoord op gegeven :wink:

je vliegticket hoef je niet vantevoren te boeken, tenzij je reist rond een Indonesische feestdag. dat is hier niet het geval.

zelf ben ik een aantal jaar geleden in dezelfde periode van Maumere per bus naar Labuan Bajo gereisd, en daarvandaan heb ik een Perama boot terug naar Lombok genomen. van Lombok ben je zo op Bali, of op een ander internationaal vliegveld. (wordt er inmiddels al internationaal op Mataram gevlogen? dat valt nog steeds een beethe tegen, toch?) de perama boot gaat echter maar eens in de 6 dagen, soms in het hoogseizoen vaker, maar soms ook minder vaak. het is dus handig om ‘op tijd’ in Labuan Bajo te zitten zodat je niet de boot mist :wink:

wanneer je in de zomer van Lombok naar Labbuan Bajo wilt reizen, dan raad ik je aan je bootticket (indien perama) WEL vantevoren vast te leggen, omdat de boot regelmatig vol zit in het hoogseizoen.

wanneer je niet met een perama boot wilt, maar met het niet-touristische pelni, dan gaan de boten nog infrequenter. meer plek, maar zeker aan te raden om een dienstregeling te controleren en daar evt omheen te plannen. met pelni kun je overigens niet naar komodo eiland of rinca.