Lombok - Flores (en wat daar tussen ligt)

Hallo allemaal,

Ik heb op de forum gelezen over een boot vanaf Lombok die in 3 dagen naar Flores vaart, via o.a. Komodo met mooie snorkelstops onderweg. Lijkt mij fantastisch om te doen. Ik weet ondertussen ook dat deze tour geboekt kan worden bij: Perama tours.

Wat ik me afvraag, is of het mogelijk is om vanuit Flores naar Lombok terug te vliegen. Om van daaruit naar de Gili’s te gaan en dan terug naar Bali.

Eventuele andere tips/mogelijkheden ook welkom.

Met dank! :dag::dag::dag:

1.dus dat is geen Bali-dat hoort in Indonesia algemeen forumdeel.
2.waarom zou het niet mogeijk zijn terug te vliegen? zit wrs. zelfs in de tour van Perama-ze zullen vast niet denken dat al die OZzies (=de meeste clienteel) op Flores willen blijven? Keus zelfs uit diverse airlines. Bus kan ook-zie je -hobbel-hobbel-via al die eilanden eens een andere kant, duurt wat langer. Die bussen gaan zelfs helegaar door naar BuKota=de grote stad Jakarta. Als je niet direkt kan vliegen kan je-net als in NL met de stadsbus-altijd wel met een overstapje.
Of met dezelfde Perama: hun snelboot vanaf Bali direkt naar \Gilli-weer allemaal onverstaanbare Australiers!
Ja echt, op alles is gerekend-toch zijn die Indo;'s best wel slim in het verzorgen van wat jantje turis wil! toch?

de terugvlucht zit NIET bij Perama in het pakket, maar deze kan je heel makkelijk op Bali laten regelen. elke dag vliegen er wel meerdere vliegtuigen van Flores terug naar Bali of naar Lombok, maar houdt er rekening mee dat in het drukke seizoen een vliegtuig soms vol zit op dit traject. dit betekent dat je in het ergste geval een dagje langer in Labuan Bajo zit, geen straf, er is genoeg te doen :wink:

je kan er ook voor kiezen de boot terug te nemen, dan maak je een aantal andere stops.

ikzelf ben naar Flores gevlogen en met de boot terug gegaan. heerlijk, dan is het meteen een stuk rustiger op de boot… grote voordeel is dat je niet alleen meer ruimte hebt, maar ook meer kussen en matrassen. aangezien de boten beslist niet luxe zijn, is een ruimere slaapplek best lekker!

Dankjewel voor de goede tip! Goed idee om heen te vliegen ent terug met de boot.

Groetjes!

Je vliegt dan wel de route Flores - Bali - Lombok (soms met een tussenstop in Bima, Sumbawa), er zijn namelijk geen rechtstreekse vluchten vanuit Flores naar Lombok (of Lombok - Flores )

Klopt, volgens de dienstregeling van Transnusa die ik hier heb liggen wordt er elke ochten (11.00 uur) gevlogen naar Mataram, met een tussenstop in Denpasar. Geplande aankomst: 13.25.

Ook al worden we hier vaak bestempeld als negatieve sijkers, de informatie die we doorgeven klopt meestal wel. Wij hebben niets van horen zeggen, niets of toch weinig bijeen gesprokkeld op het Internet of blind overgetypt uit de TROTTER reisgids, of gehoord van naaste collega’s zoals sommige veelreageerders hier plegen te doen. De informatie die de negatieve sijkers hier op het Indonesië WWF neerschrijft komt vooral van eigen ervaring. Maar bedankt Jenny dat je zo vriendelijk was mij te controleren.

Dankjewel. Het plaatje is rond. Fijn dat jullie elkaar aanvullen.

Groetjes Jacqueline

Hi Blysky,

Ik heb hier (reactie 15) al eens beschreven (met aanvullingen van Jenny) hoe je, op diverse manieren, op Flores kunt geraken.