Lombok&Flores

Hoi,

We willen graag naar deze 2 eilanden voor een maand.Ben nu aan het kijken wat de beste manier is om er te komen…vliegen naar Denpasar en van daaruit een vlucht naar Flores, de vraag is alleen is er een ferry die rechtstreeks van Flores naar Lombok gaat?Ik lees wel overal over die 3 of 4 daagse boottripjes (die stoppen op Komodo oa en die we ook willen maken)maar zoek eigenlijk iets dat rechtstreeks van Lombok naar Flores en andersom gaat in dat geval kunnen we naar Lombok vliegen.

Alvast bedankt

Er gaat geen directe ferry tussen Lombok en Flores. Er ligt namelijk een eiland in de weg :wink:

Je kan wel een ferry nemen van Lombok naar Sumbawa, daar met de bus verder, en dan met de ferry naar Flores. Ik weet niet hoe lang deze bus-/bootreis precies duurt, maar ik denk dat dit terug te vinden is in de Lonely Planet of een andere reisgids. Reken maar op meer dan 30 uur.

Je kan ook vliegen tussen de eilanden. Er zullen niet veel directe vluchten gaan, maar met een overstap op Denpasar of Surabaya kun je binnen een dag tussen de eilanden vliegen.

Alternatief is inderdaad de trip van Perama die je in ongeveer 2 dagen van eiland naar eiland brengt. Dan stop je op verschillende interessante plekken. De heen- en terugreis hoeven niet aansluitend te zijn, je kan dus tussendoor lekker rondreizen.

Ik heb er zelf voor gekozen om naar Maumere te vliegen, overland naar Labuan Bajo te reizen en met de Perama naar Lombok te varen.