na enkele zoekopdrachten gebruikt te hebben kwam ik nog niet verder en vooral bij oude posts terecht vandaar de vraag hier.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Ik vertrek 17 juli met mijn vriendin naar Indonesie. We willen Bali, Gili Meno, Lombok en Flores bezoeken.
De exacte route hebben we nog niet uitgedacht en daar kunnen we wel wat hulp bij gebruiken.
Beide zijn al een keer op Bali en de Gili’s geweest.
Ons eerste idee is:
Denpasar - Nusa lembongang of Jimbaran - Gili meno - Lombok - Flores - Bali
Maar wellicht is ook een optie:
Denpasar - Flores - Lombok - Gili meno - Bali
Is het mogelijk om van Lombok naar Flores te vliegen?
Na een heftige 5 daagse boottocht vorig jaar van Panama naar Colombia wil mijn vriendin (helaas) niet meer met een boot. Dus dat valt iig af althans de lange boottocht. Erg jammer wat ik hou ontzettend van boottochten. Ik wil haar toch proberen over te halen dus mijn andere vraag is; welke boottocht is het best te doen met weinig golven en mag je niet missen als richting de eilanden rondom flores/lombok gaat??
Een paar vragen dus. Hopelijk kan iemand ons verder helpen!
Als je Komodo varanen wilt zien dan móet je wel met de boot Ook moet je om op de Gili eilanden te komen een boot nemen. Persoonlijk zou ik gewoon de boot vanuit Padangbai nemen, want als je vliegt naar Lombok moet je een behoorlijk stuk met de auto voordat je bij Lembar bent (waar de boot naar de Gili’s vertrekt.
Voor tips over Flores verwijs ik naar m’n website.
Voor een dag is de boot ook wel goed hoor. Alleen niet meer 5 dagen achter elkaar waarvan 3 op open zee :D, dat viel haar een beetje zwaar…
Je website ga ik zeker even kijken, dank!
Wat betreft de route.
Het idee is dan ook om met de boot vanuit Bali naar Gili en dan door naar Lombok.
Maar van Lombok naar Flores kan dat per vliegtuig?
En is het een anders een idee om van Bali naar Flores te vliegen en dan door naar lombok, dus omgekeerd???
Ik ben zelf van Bali naar Maumere gevlogen, en toen in Labuan Bajo op de boot naar Lombok gestapt.
Ik snap niet hoe je aan een boottrip van 5 dagen komt, want de meest voorkomende trip is met Perama en die duurt 2-3 dagen.
De eerste nacht slaap je in de haven, daarna vaar je naar Rinca. Daar ga je aan land. Vervolgens vaar je langs de kust van Sumbawa naar Lombok en stop je op diverse plekken (aan land). Alleen het stukje tussen Sumbawa en Lombok is open zee, maar dat is maar een paar uur varen.
Ik had het over de bootrip op onze vorige vakantie. Dat dat de reden is dat mijn vriendin liever niet meer op boten verblijft.
Maar hoe jij het schetst moet te doen zijn lijkt mij…
Wat zou jij aanraden? via lombok naar Flores of zoals jij deed vliegen naar Flores en dan langzaam aan terug?
Heeft de Ramadan daar nog invloed op??
Vluchten naar het oosten van Indonesie vallen wel eens uit, en je wilt niet je internationale vlucht missen. Daarom reisde ik van oost terug naar west.
De ramadan heeft zeker invloed op het reizen in Indonesie, zeker op Sumatra, Java en Bali. Hier heb ik pas nog een artikel over geschreven: IkReis - Indonesië en de Ramadan 2023.
Voor Flores zal het met name betekenen dat vluchten eerder vol zitten. Op Flores wonen echter veel christenen en animisten.
Er zijn relatief weinig vluchten naar
Ende, en vaak mag je maar 10-15 kilogram aan bagage meenemen.
Naar Labuan Bajo kun je wel frequent vliegen, maar dan zit je in het uiterste westen van Flores wat geen goede uitvalsbasis is voor Kelimutu in het oosten.