Wij gaan in september 3 weken naar indonesie.
Vliegen op Bali. We willen graag niet teveel van plaats hoppen, onze ervaring
leert dat je zo te weinig echt opneemt van de plek. Buiten dat willen we ook niet teveel tijd in de auto/bus rondbrengen.
Om die reden twijfelen we of we naar Flores moeten gaan maar ik lees daarentegen weinig over Lombok.
Nu hebben we twee routes bedacht. Graag jullie feedback
Route 1 Lombok
Bali
Nusa Lembongan/Nusa Penida
Lombok (Senggigi, Kuta, Tetebatu)
Gili Air
Route 2 Flores
Bali (vliegen naar Ende, Flores)
Flores (moni, bajawa, lambuan bajo, kanawa island)
Boottocht via Rinca terug naar lombok
(overige tijd Gili of Bali)
Specifieke vragen:
Iemand ervaring met Nusa Lembongang & penida?
Mogelijk om met de motor/auto zelf te rijden over Flores?
Ik lees weinig echte enthousiaste verhalen over Lombok??
Beste nadja als je het mij vraagt route 1. Waarom leg ik je uit . Lembongan en penida zijn adembenemend mooi. Snorkelen duiken geweldig. Lombok is echt een prachtig eiland met veel mooie dingen te doen. Bv vanaf sengigi de kust volgen met scooter en terug via de bergen aapjes langs de weg en adembenemend uitzicht.
Ook kuta is een prachtige plek. Ik zelf ging niet overnachten op gilli air maar vanaf sengigi met de boot naar alle 3 de gillis mooie dagtocht.
Ook Bali is natuurlijk prachtig . Je hebt 3 weken en daar reis je veel van vind ik zelf beetje jammer. Advies blijf 3 weken op Bali met penida en lembongan. Is genoeg te zien en doen. Maar positief vinden wij lombok echt wel kom er meestal 1x per jaar.
Wat betref Flores hele grote afstanden en alles basic natuur vind ik lombok en Bali mooier maar dat is persoonlijk.
Hoop je ermee geholpen te hebben. Mooie reis super
Heel erg bedankt voor uw reactie!
Ik was ook al bang dat we teveel zouden reizen met flores, dus bedankt voor uw bevestiging.
Is het te doen om zelf scooter/motor te rijden? Mijn vriend heeft zelf een motorrijbewijs en zouden daarom graag zelf gaan rijden, zijn
graag ook zelfstandig op pad. Ik hoor er echter wisselende verhalen over.
Hè nadja wat betreft scooterrijden wij doen het altijd halen internationaal rijbewijs bij ANWB . Je moet voor de scooters een motorrijbewijs hebben dus dat heeft je vriend.
Ik zelf vind het zuiden van Bali te hectisch om te rijden voor de rest echt goed te doen. Je word regelmatig staande gehouden zorg dat je wat klein geld rupia hebt en je geeft het stiekem en hoppa rijden weer.
Bij aanrijding en er is niets doorrijden is beter want anders plukken ze je kaal.
Klinkt misschien heftig echt iedereen doet het. Een prachtige reis ga je krijgen . Heb je nog vragen we zijn nog week in nl vertrekken dan weervoorv6 weken.
ik verwacht dat je al in Bali bent…
maar nog een vraag :
We willen misschien ook nog Amed en Menjangan eiland in bali…
Nu wordt het waarschijnlijk toch een gedeelte srappen ivm tijdsnood en ik wil niet haasten op vakantie.
Bali / Nusa penida en Gili air / Lombok,
Mijn gevoel gaat uit om Gili air en/of Lombok te laten voor wat het is??
Wat denk jij?
He nadja ja dat schrijf ik ook al eerder menjangan is geweldig hotel pakken in pemuteran addi asri zitten wij altijd erg mooi.
En vraag maar gewoon ik reageer ook in Bali !!