Flores in een week

Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik midden in mijn Indonesie trip. Ik heb 2 weken door Java gereisd, fantastisch! En ik ben op dit moment in Ubud op Bali.

18 of 19 juli zal ik naar Lombok vertrekken. Na het zien van Lombok & Gili Trawangan wil ik de Hunting Komodo by Camera trip maken. Het is alleen nog de vraag of ik de retour trip van 5 dagen of een one-way trip van 3 dagen maak, waarbij ik zelf Flores ga rondreizen en per vliegtuig terug ga.

De optie is dat ik op 4 augustus met de boot meega, wat inhoudt dat ik op 6 augustus arriveer in Labuan Bajo op Flores. Dan heb ik van 7 t/m 13 e.v.t. 14 augstus om van west naar oost Flores te reizen met Public Transport. Op 15 augustus vlieg ik namelijk om 19.00u 's avonds vanaf Jakarta terug naar NL. Vanaf Oost Flores pak ik dan het vliegtuig via Denpasar naar Jakarta.

Ik vind het erg lastig in te schatten of Flores te doen is in 7 dagen en of het uberhaupt de moeite is in die korte tijd. Met name omdat het openbaar vervoer een hoop tijd kost en niet erg betrouwbaar is.

De andere optie is dat ik de 5 daagse retour boottocht pak en meer tijd op Lombok & de Gili’s spendeer.

Ik hoor graag jullie bevindingen, ideeen en adviezen!

Alvast bedankt!

Hoi Rickje,
wat zie je als je van 4 tot 6 augustus megaat op de boot?

Groet,
marcello
homebalihome.com