Hey allemaal,
Ik ben samen met een vriend deze zomer van plan naar de VS te gaan, eerst naar een kennis van mij in New York (gratis slaapplaats) en daara nog naar Washington DC. We proberen alles zo goedkoop mogelijk te houden dus ook de vliegtickets. Nu heb ik verschillende opties uiteenlopend van 500 tot 600 euro p.p. Daarnaast heb ik een optie gevonden om met verschillende maatschappijen te vliegen, waardoor een ticket nog maar 415 euro kost. Dit zou de volgende reis betekenen:
Heenreis:
AMS-LHR met Bmi
2h40 wachttijd
LHR-JFK met American Airlines
Terugreis:
IAD-LHR-AMS met British Airways
Mijn achterdocht zit echter bij de heenreis, want ik weet dat Bmi en American niet in dezelfde alliantie zitten. Ik vraag mij af of onze baggage in Londen wel meteen doorgaat naar het volgende toestel of dat we deze opnieuw moeten inchecken(al denk ik dat dat in 2h40 ook nog wel zou moeten lukken). Heeft iemand ervaring met dit soort reizen? Of is het toch handiger met één maatschappij/alliantie te vliegen?
Groet,
Guus
Hey Guus,
Zelf zal je denk ik geen probleem hebben om in 2.5 uur je vlucht te halen op Londen Heathrow, wel krijg je misschien problemen met je koffer, wij hebben op onze vlucht naar Toronto met Air Canada ook problemen gehad met BMI (welke ons naar Londen heeft gevlogen) bij het inleveren van onze tassen op schiphol kwam de boarding pass er niet uit omdat de tijd op londen te kort was voor de vervoerder om de bagage op de vervolgvlucht te krijgen.(en onze stop was 3.5 uur!)
ook moet je in je achterhoofd houden dat mocht je bij BMI vertraging hebben op schiphol weet American Airlines dit niet en wacht niet op je.!
mijn advies: boek een complete vlucht voor die paar euro meer heb waarschijnlijk minder kans op gezeik!
Groeten
Remco
Lijkt me een goed advies.
Ben ook benieuwd.
Je hebt zo te zien veel gegoogled (en uitgezocht). Voor het budget: heb je ook gedacht aan vliegen vanaf DUS of BRU?? Eerst via Expedia uitzoeken en dan bij de maatschappij zelf boeken. Scheelt mij € 200, vliegen vanaf DUS en rechtstreeks boekn bij NWA.
Arie
Het probleem bij een dergelijke vlucht is dat je wanneer je om welke reden dan ook je aansluiting mist, je niet kostenloos wordt omgeboekt naar een later vliegtuig. Wanneer je met dezelfde maatschappij vliegt wel. Je weet het maar nooit… Ik heb wel eens meer dan 5 uur vertraging gehad… En dan heb je dus pech gehad en ben je duurder uit dan wanneer je bij 1 maatschappij had geboekt.
Succes!
Hey allemaal,
Het is uitendelijk gewoon met één maatschappij geworden, en wel Air France. Het ziet er nu als volgt uit:
DUS > CDG > IAD
1h40 overstaptijd
JFK > CDG > DUS
0h55 overstaptijd
Alle vluchten zijn met A320’s en 777’s van Air France en het totaal heeft ons slechts EUR 425 p.p. gekost. De tweede overstap is aan de krappe kant, maar mochetn we m missen dan hebben we in ieder geval bij een maatschappij die meerdere keren op een dag tussen CDG en DUS pendelt.
Bedankt voor jullie adviezen!
Groet, Guus
Goede keuze denk ik!
Veel plezier op reis!