vliegen naar Chili

ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is de beste weg om een vlucht naar Chili te boeken?
Idee is om begin december heen en begin maart 2013 terug te vliegen. We willen vanuit het zuiden helemaal naar het noorden trekken. Vlieg je rechtstreeks op Chili, of beter (lees goedkoper) via een ander land. En eerst naar Santiago of rechtstreeks naar het zuiden?
De tocht door Chili willen we liefst met een camper doen, huur of koop. Ook wat dit laatste betreft zijn tips welkom.
Alvast bedankt voor de reacties,
Mirjam & Tim

Hallo,

Om naar het zuiden van Chili te gaan (Punta Arenas) zul je vrijwel altijd eerst naar Santiago moeten vliegen. Bij mijn weten zijn er vanuit het buitenland geen rechtstreekse vluchten naar Punta Arenas.
Misschien een andere mogelijk is op Buenos Aires vliegen en vanaf daar naar Ushuaia, maar ik betwijfel of dat goedkoper zal zijn want binnenlandse vluchten in Argentinie zijn prijzig heb ik begrepen.

En vanaf Arica, Iquique of Calama in het noorden kun je weer terugvliegen naar Santiago

Voorbeelden waar je campers kunt kopen of huren:
http://www.trekkerchile.com

Succes!
:vak02:

1 van de goedkoopste is meestal iberia vanaf amsterdam of brussel naar madrid en vandaaruit naar santiago, je kunt ook geloof ik via zwitserland of zo wat iets goedkoper is maar erg lange wachttijden hebt wat bij iberia juist helemaal niet het geval is.
alle intercontinentale vluchten komen in santiago aan, dus je zult vandaaruit verder moeten.
als je overweegt om meerdere vluchten te maken is deze link misschien wel handig, wij hebben er ook 2x gebruik van gemaakt

http://www.lan.com/en_uk/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/saairpass_mapaf.html

veel succes

Vanuit NL zijn er geen directe vluchten naar Santiago de Chile, de hub voor heel Chili. Beste mogelijkheden en meets gangbare zijn via Parijs (Air France) en via Madrid (Iberia of LAN). Via Duitsland kan via Frankfurt (LAN (vliegtuig stopt ook in Madrid) of Lufthansa (eerst naar Sao Paulo in Brazilie en dan naar Santiago). De laatste optie geldt ook voor Swiss (eerst naar Zurich, dan Sao Paulo en dan Santiago). Via London kan met TAM (naar Sao Paulo en dan naar Santiago). Dan zijn er ook nog opties met Delta via de VS (New York of Atlanta) maar dan heb je lange wachttijden. De KLM vliegt op Lima (Peru) of Buenos Aires (Argentinie), maar de aansluitingen naar Santiago de Chile zijn niet echt lekker vanwege de lokale aankomsttijden (laat in de avond dus meestal overnachting noodzakelijk). Idem voor de KLM-vlucht op Sao Paulo of Rio de Janeiro.

Voor vliegverkeer binnen Chili is Santiago de hub. LAN en Sky vliegen allebei op Punta Arenas. Deze laatste stad heeft trouwens een internationale vlucht (PUQ is tussenstop om te tanken), naar Mount Pleasant (Stanley airport) op de Falkland Eilanden. Misschien bestaat er ook wel nog een vlucht van LAN naar Ushuaia.