Individueel door Chili Tips gevraagd

Het idee sluimert al een tijdje, een individuele rondreis door Chili. Niet het makkelijkste land (vanwege zijn langgerektheid) om te reizen. We werken samen nog, dus onze tijd is beperkt tot zo’n 25 dagen. In die tijd kun je niet het hele land zien. Waarschijnlijk vliegen we op Santiago. Dat is ook al gecompliceerd, want precies halverwege Chili. Welke kant op ? Noord ? Zuid ?

Wellicht kun jij ons een voorstel aanreiken. Moeten we een auto huren of is met een bus reizen ook toereikend ?
Binnenlandse vluchten is ook een optie, maar welke website kun je hiervoor gebruiken ?

Ik hoop dat je ons een beetje op weg kunt helpen, alvast bedankt.:chin:

In welke periode ga je? Heb je de mogelijkheid om naar Patagonie te gaan? Wil je dat? En wil je vooral cultuur of natuur?

Ik heb alles met een bus gereisd. Dit was echt prima. Op de lange afstanden ook fijn, want dan kan je gewoon proberen te slapen in de bus. Ik combineerde Chili echter met andere landen en had meer tijd dus liep ik niet tegen het langgerekte formaat van Chili aan. Ik begon in Santiago, ging naar het zuiden, Argentinië door en vanaf Mendoza weer terug naar Chili en omhoog. Misschien is het een optie om op Bolivia te vliegen? Via Salar de Uyuni naar Atacama en dan verder afzakken?
Nog een kleine tip/afweging: vanaf Santiago kan je vliegen naar Paaseiland. Dat vond ik echt een hele mooie en bijzondere bestemming!