Hoe/waar reizen door Chili in 18 dagen

Hallo,

Chili is zo enorm lang dat ik graag jullie advies wil bij het volgende:
wat zijn de hoogtepunten of hoe kun je een reis door chili in 18 dgn
het beste indelen? Ik wil graag naar het zuiden. Het merengebied/patagonie maar
ook graag wat zon en strand bv la serena. Paaseiland lijkt me heel bijzonder maar ik begreep dat erg prijzig is om er te komen. En atacama lijkt me leuk. Het is dus een luxe probleem. Is dit te realiseren in deze tijd of kan ik het beter schrappen? En wat zijn de kosten van een binnenlands vlucht ongeveer? Via dat lan gebeuren heb ik het nog niet kunnen vinden.

bedankt!

zoek toch verder bij lan,want via vouchers bij het ticket kunnen binnenlandse vluchten goedkoop.Probeer te bellen ,want de site is erg gebruiksonvriendelijk.
m.vr.gr.

probeer het via lan omdat met vouchers de binnenlandse vluchten goedkoop zijn.Probeer te bellen omdat de site inderdaad erg onduidelijk is.
.vr.gr.janet

Chili in 18 dagen is onmogelijk voor een 4200 km lang land. Ik zou kiezen voor een 5 daags verblijf in Torres del Paine in Patagonie. Geweldig mooi park met veel natuur en talrijke meren en gletsjers. Dan een dag of 3-4 op de Altiplano (vanuit de stad van de eeuwige lente : Arica : badplaats) Vandaar naar Putre (altiplano met National park Lauca) - Iquique (ook badplaats) en dan naar San Pedro de Atacama. Vervolgens via de Tatio Geysers naar Calama Airport en Santiago homeward bound. Buitengewoon mooi.
Jos

Ik neem aan dat jullie op Santiago vliegen.
Ik zou San Pedro de Atacama schrappen hoe mooi het ook is.
Ik zou even aan zee gaan liggen in Vina del mar en daarna de mooie stad Valparaiso bezoeken. Dan snel zuidwaarts naar Pucon. Hiertussen liggen wel een paar mooie nationale parken maar zijn moeilijk te bereiken als je geen auto hebt. Een huurauto is in Chili wel makkelijk.
Vanuit Pucon via Puerto Varas en de Osorno vulkaan naar Puerto Montt. Vanuit hier vliegen naar Puerto Natales is mogelijk maar goedkoper is het volgens mij om op Punta Arenas te vliegen. In Punta Arenas kun je prachtig pinguins kijken op isla magdalena.
Vanuit Puerto Natales bezoek je Torres del Paine (een must)
Als je van hiken houdt kun je hier prachtige tijden beleven als het droog is. In een dag of 5 loop je het W circuit. Vanuit Puerto Natales ga je per bus naar El Calafate waar je de Perito Moreno gletsjer kunt bekijken. Het Fitzroy gebergte bij El Chalten is ook prachtig. Vanuit El Calafate is het kiezen. Of dezelfde weg terug naar Punta Arenas wat waarschijnlijk het goedkoopst is of per bus naar het noorden wat saai is of een dure vlucht naar het noorden vanuit El Calafate.
Lan is meestal wel de goedkoopste.
Hierna zijn je 18 dgn waarschijnlijk al op.

Groetjes Dick

Hello, ik ben Tatiana uit Belgie, ik woon nu in Santiago (Chili), ik werk in een reisbureau, ik ben super enthousiast over dit mooie land. Als iemand info, adviezen of help om zijn reis te organisereen nodig heeft kan contact met mijn opnemen. Mijn e-mail adres is [EMAIL=“tatiana@vgvtravel.com”]tatiana@vgvtravel.com

Tot binnenkort!!!