Hoe reis plannen naar Chili in oktober?

Mijn vriend en ik zouden in oktober graag voor een drietal weken naar Chili trekken.
Welke route kunnen we best nemen? Zijn er goedkope slaapplaatsen te vinden?
Kortweg, hoe kunnen we die reis plannen?

als je 3 weken te besteden hebt dan zou ik een bebaald deel van chili gaan bezoeken, bijvoorbeeld noord chili met de atacama woestijn met veel vulkanen, het meren gebied ook met veel vulkanen en erg veel groen met mooie blauwe meren of patagonie wat weer bijzonder ruig is met enorm mooie natuur wat ook weer te combineren is met argentinie en vuurland.
kortom, 3 weken voor heel chili is veel te kort
wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar chili na het merengebied en patagonie ditmaal noord chili en ik sluit een 4e bezoek zeker niet uit.
chili is voor zuidamerikaanse begrippen een vrij duur land en een redelijk hotel kost al gauw 30 euro, al kan het altijd goedkoper/duurder natuurlijk.
dus ik zou me eerst in een bepaalt gebied verdiepen en daarna de reis plannen.
veel plezier ermee

noord, midden of zuid chili: alle delen zijn erg mooi en zeer afwisselend! Handig om een keuze te maken dus, maar met binnenlandse vluchten kan je natuurlijk wel bijv. 2 weken het zuiden (patagonie) bewonderen en daarna een vlucht naar Calama (noorden) zodat je van daaruit de prachtige Atacama woestijn vanuit San Pedro kunt zien (en de geisers+ valle de la luna). Dan heb je wel een super combinatie in 1 reis!

Wij sliepen in hostels (vaak een kamer bij mensen thuis. simpel en schoon) tussen 12 en 20 euro per kamer.

groetjes

Hebben jullie deze hostels ter plaatse gevonden of op voorhand geboekt?

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes

Nee niet geboekt, telkens ter plaatse gevonden. We kozen tijdens de busrit naar de bestemming een geschikt hostel in de budgetklasse uit de Footprint (reisgids) en gingen dan langs. We hebben misschien 2x gehad dat een hostel vol zat, dan kies je gewoon voor de tweede optie. Prima te doen! Chili is een makkelijk land om te backpacken. Het is wel handig om een beetje spaans te spreken vooral als je naar hostels gaat omdat dit bij mensen thuis is en ze meestal geen of nauwelijks engels spreken.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik t wel!
groetjes