Na een aantal Amerika-rondreizen (groepsreizen en zelf samengesteld) heb ik eens zin in iets totaal anders!
Mijn oog viel op Zuid-Amerika… Chili en Peru trekken me aan maar ik kan voorlopig niet goed kiezen omdat ik er ook nog te weinig van afweet (en ook nog reisgezelschap moet zien te sprokkelen ;))… Ik plan sowieso een reis in de zomer 2012 (ik weet het, nog lang maar de voorpret kan niet vroeg genoeg beginnen!)…
Kan iemand me een idee geven wat een 3weekse rondreis ongeveer kost? Ik heb er totaaaaaaaaaaaaal geen idee van! Ik heb wel het idee dat hotelletjes goedkoop zijn (in vergelijking met Amerika of Europa) maar heb voor de rest geen zicht op excursies, eten en drinken, vervoer,…
Kan iemand me op weg zetten met volgende vragen?
Wat rekenen jullie voor budget voor een 3 weekse reis? We verkiezen hotelletjes die proper zijn en goed gelegen. Luxe hoeft niet.
Hoe verplaatsen? Ik vermoed dat tussenvluchten onvermijdelijk zijn. Boeken jullie die vooraf?
Welke excursies zijn een must?
Is het veilig?
…
Ik ben dus voorlopig nog een leek hierin en wil me er met wat starthulp graag in verdiepen.
Ik ben een planner en boek dus graag de overnachtingen enzo vooraf maar wil het wel zelf in elkaar steken en dus niet via een reisbureau laten doen.
Hallo,
wij gaan eind oktober naar Chili voor 19 dagen. Normaal gezien plan ik alles zelf maar door het teveel werk, moest er via een reisbureau gepland worden. Ik raad aan om vroeg genoeg uw vliegtickets te boeken. Om U een idee te geven, 4 maand geleden was een ticket Santiago-Paaseiland H/T 290 Eur, vandaag staat die zelfde reis 1.100 Euro. Ook internationale vluchten gaan snel de hoogte in.
Ik heb “trotter” gelezen en dan een beslissing genomen welk gedeelte ik wou zien van Chili. Het is een lang en groot land, alles zien op zo’n korte tijd is niet te doen. Ik verkies te genieten van een verre reis dus neem ik de tijd om vanalles te zien maar het voornaamste.
Groetjes en goede reis
Wat rekenen jullie voor budget voor een 3 weekse reis? We verkiezen hotelletjes die proper zijn en goed gelegen. Luxe hoeft niet.
Ik denk dat je met 60.000 chileense pesos (ongeveer 94 Euro) per dag per persoon een redelijk ruim budget hebt. De prijzen in Chili verschillen niet zoveel met de prijzen in Europa. Zuid-Chili is duurder dan Noord-Chili, Peru is stukken goedkoper dan Chili. Met de bus reizen is wel aanzienlijk goedkoper dan in Europa.
Hoe verplaatsen? Ik vermoed dat tussenvluchten onvermijdelijk zijn. Boeken jullie die vooraf?
Als je vanuit Santiago naar San Pedro de Atacama of naar Punta Arenas wilt zou ik zeker vliegen want die afstanden zijn enorm. Naar het merengebied (Ruwweg tussen Temuco en Puerto Montt) zou je eventueel een nachtbus kunnen nemen. Een vliegticket zou ik van te voren boeken, een busticket kan zelfs op de dag van vertrek nog gekocht worden, maar uiteraard heb je meer zekerheid als je al een paar dagen van te voren boekt…
Welke excursies zijn een must?
*Is erg afhankelijk van je interreses. Enkele hints voor het merengebied zijn:
Paardrijden of de Villarrica vulkaan beklimmen in Pucon.
Huerquehue nationaal park bezoeken.*
Je zegt dat je wilt reizen in de zomer van 2012, Bedoel je dan de Chileense zomer (Januari en Februari)? Dat is dan de beste tijd om Zuid-Chili te bezoeken omdat je dan veel beter weer hebt dan in de chileense winter (Mei tot September). Dat is wel iets om rekening mee te houden.
Is het veilig?
Chili is één van de veiligste landen van Latijns-Amerika. Uiteraard moet je wel uitkijken in de wat grotere steden, net zoals overal in de wereld.