Het lijkt erop dat we einde van dit jaar zo’n 4,5 - 5 weken willen rondreizen van Punta Arenas naar Santiago (Vuurland willen we overslaan omdat de tijd te kort is om dat mee te pakken denken wij, wel zouden we graag het merengebied bezoeken, maar tips zijn welkom!). De verwachting is rond eind november te vertrekken en eind december of begin januari terug te komen.
Onze voorkeur heeft het om per camper te reizen, we vinden dat leuk, alles bij de hand, lekker zelf bepalen waar je heen gaat. We hebben hier hele fijne ervaringen mee in Nieuw Zeeland en Amerika, maar ik heb ook gezien dat het in Chili/Patagonie allemaal net wat lastiger is.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe zit het bijvoorbeeld met campings? Ik kan ze op internet erg lastig vinden. Zijn hier tips voor? Sites / organisaties? Hoe zit het met kamperen in de nationale parken? Mag dit? Moet je dit reserveren? Heb je een pas nodig voor de nationale parken? En wild kamperen? Is een 4WD aan te raden?
Daarnaast vraag ik me ook af, als we voor een grotere camper zouden kiezen (niet waarschijnlijk vanwege de hoge kosten) maar hoe zit het dan met de dumpstations?
Of is een auto huren met hotels een betere optie? Wat zijn de voor- en nadelen?
De reisplannen zijn nog pril dus vooral nu nog wat algemene vragen voor tips/richtingen. Als de keuze definitief gemaakt is, ga ik wel een gedetailleerder reisplan maken en zou ik die ook graag hier eens voorleggen om te kijken of het een goed en haalbaar plan is.
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!