advies gevraagd Chili/Argentinië van noord naar zuid

Hoi!

Wij zijn van plan om eind december in 6 weken van noord Chili / Argentinië naar het zuiden te reizen.

We beginnen onze reis een maand eerder in Peru, van daaruit naar Bolivia en willen dan vanaf Uyuni door de zoutvlaktes met een tour in San Pedro de Atacama, Chili, arriveren.

We zitten eraan te denken om in San Pedro de Atacama een camper te huren voor 6 weken, naar Salta te rijden, zuidwaarts, Mendoza, uiteindelijk richting Patagonië, eindigen in Punta Arenas om daar de camper weer in te leveren.

Zal dit haalbaar zijn in 6 weken? Is het goed te doen met een (4x4)camper?

Alle tips zijn welkom!

Bij mijn weten heeft alleen Europcar een vestiging in San Pedro, maar of ze ook campers verhuren betwijfel ik erg. kijk anders op hun website http://www.europcar.cl
In Calama, zo’n 100 kilometer van San Pedro verwijderd, heb je meer keus uit rent-a-cars.
Zal niet goedkoop zijn i.v.m. de de hoge drop-off kosten bij zo’n grote afstand (San Pedro - Punta Arenas).

Het bepalen van de hoeveelheid tijd die je nodig hebt is altijd vrij individueel. Reken op minstens 100 uur reistijd wanneer je volle bak naar het zuiden wilt reizen zonder te stoppen. Je hebt dus minstens een volle week nodig ( als je tenminste nog wilt slapen ) om puur van Noord naar Zuid te reizen.

Wil je San Pedro, Salta, Mendoza/Cordoba, Bariloche, El Chalten, El Calafate, Puerto Natales, Punta Arenas doen dan moet je redelijk uitkomen.

Salta lijkt me minder boeiend als je zowel Uyuni als San Pedro al hebt gezien ( meer van hetzelfde ) maar met name rond Mendoza en Bariloche kan je flink wat tijd doorbrengen. Patagonie is voornamelijk mooi rond de Andes en waarschijnlijk zit Ushaia niet in de planning.

Of je een camper kan huren weet ik niet en drop off zal inderdaad zeer prijzig zijn!