Vliegen van Santiago naar Punta Arenas

Hallo,

Ik ga in januari een rondreis maken door Chili en Argentinië. Ik moet een vlucht boeken van Santiago de Chili naar Punta Arenas en eentje van El Calafate in Argentinië naar Buenos Aires.

Moet je zo’n domestic flight lang op voorhand boeken? En wat zijn de beste luchtvaartmaatschappijen? Ik werk samen met een reisorganisatie en zij kunnen de binnenlandse vluchten ook boeken (en ze willen dit zo snel mogelijk doen om overboeking te voorkomen) maar de vluchten (enkel) kosten minstens 180 euro.

Ik heb er al goedkopere gezien maar het probleem is dat veel websites van lokale luchtvaartmaatschappijen (skyairlie, aerolines del sur…) niet goed werken of je kan pas 6 maanden voor vertrek boeken.

Kan iemand me hierin advies geven want 't is de eerste keer in Z-Amerika…

Groetjes!

hallo, als je via lan air (chili) een south american airpass koopt kun je er wellicht goedkoper komen, voorwaarde is echter wel dat je er een derde vlucht bij moet kopen om aan de verplichte 3 vluchten te komen maar dan nog kan het goedkoper zijn.
als je al de transcontinentale vlucht met lan air maakt is de south american airpass nog een stuk goedkoper.
deze vluchten kun je pas 6 maanden van te voren boeken op www.lan.com
ook een voordeel is dat ze meer vluchten per dag uitvoeren dan de bovengenoemden en je dus variabeler bent qua reistijden.
ik heb een en ander uitgezocht omdat ik ook deze pas wil gaan aanschaffen om van santiago naar puerto montt en van punta arenas naar santiago te vliegen, de derde vlucht van santiago naar la serena gebruik ik niet maar omdat je er per se 3 moet kopen en dit de kortste vlucht is kom ik toch een stuk goedkoper uit, ook al omdat ik al met lan air vlieg.
op de website kun je je vluchten invoeren en dan krijg je meteen de prijs (zonder geboekt te hebben) let wel op of je ook goed aangeeft met welke vliegmaatschappij je aangekomen bent.
veel succes verder