In januari 2012 gaan wij op reis naar Argentinie en Chili. We beginnen in Buenos Aires en willen daarna door naar Patagonie. We hebben besloten dat we naar het zuiden willen vliegen om vervolgens met de bus weer naar het noorden te gaan.
Nu vragen we ons af hoe we het beste kunnen vliegen naar Patagonie, op El Calafate dachten wij zelf??? We hebben gezocht op LAN en aerolineas. Heeft iemand nog andere tips voor goedkope vliegtickets. Is het handig om van te voren te boeken of kun je ook nog gemakkelijk vanaf buenos aires boeken, we blijven daar 2 weken.
Kortom tips voor het boeken van vliegtickets vanaf Buenos Aires naar Patagonie zijn meer dan welkom!!
Ik zou zeker alvast boeken, januari is vakantieperiode en topdrukte op vele plekken. Je kunt de tickets gewoon online aanschaffen op de sites van LAN en Aerolineas Argentinas. Als je ook nog naar Ushuaia wilt is het misschien handiger daar eerst heen te vliegen, dan door naar El Calafate en met de bus omhoog naar het noorden. Overigens is met de bus vanuit El Calafate naar bijvoorbeeld Bariloche een tocht van 2 volle dagen… via de Atlantische kust kan ook, maar is ook tijdrovend (en in mijn beleving vooral saai).
Let even op bij het boeken van vliegtickets…ik had een mooie deal gevonden en deze blijkt alleen voor argentijnse mensen te boeken zijn. als je vervolgens aangeeft dat je uit europa komt, zijn de tickets 2 keer zo duur! Echt balen. Ik vraag me af als je toch een promo ticket koopt of ze je dan aan boord laten?
Als je met een ticket voor “residentes” wil inchecken zullen ze 9 van de 10 keer je vriendelijk verzoeken om óf het verschil bij te betalen, óf zelfs een heel nieuw ticket aan te schaffen. De enige manier om dit te omzeilen, mocht je dat willen, is alleen met handbagage reizen en online inchecken. Maar zelfs dan kunnen ze bij het boarden nog om je paspoort vragen en moeilijk gaan doen.
Overigens kan je gewoon op de websites van LAN en van Aerolineas in het scherm waar je je tickets zoekt en boekt aangeven dat je “europeaan” bent en dan krijg je de juiste prijzen.
En zoals Jan ook al zei, voor januari zeker vooruit boeken, er zijn al behoorlijk wat vluchten volgeboekt.
Bedankt voor de tips! Zijn LAN en Aerolineas Argentinas de ‘beste’ (gelet op prijs) maatschappijen om mee te boeken? Wij vroegen ons namelijk of er niet een soort van argentijnse ‘ryanair’ is. Een goedkope binnenlandse vluchtmaatschappij… Iets dat wij nog niet kennen zeg maar
Mooi is dat! Op basis van de europese prijzen voor het vliegtuig hebben we toch maar besloten met de nachtbus te reizen. Is toch wel stukken goedkoper…Heb ik alles helemaal pico bello in orde op plataforma 10. Kan je alleen met Visa betalen…en niet met mastercard…hoe moeilijk kunnen ze het ons maken…not amused…
@Lotte: Was het maar waar Je kan sommige stukken in Patagonie ook met LADE vliegen, maar dat raad ik niet echt aan, tenzij je van avontuur houdt (als in rare vluchtschema´s per week, betrekkelijk oude vliegtuigen van NL makelij, vertragingen en veel tussenstops)
@CPV: Je kan vaak Plataforma10 goed gebruiken om te zien welke maatschappijen een bepaald traject rijden en dan op de website van die maatschappij zelf boeken, waar je met wat geluk ook met Mastercard of America Express kan betalen :chin:
Bedenk me nu opeens dat je natuurlijk ook nog maatschappijen als SOL en AndesOnline hebt en ook de Uruguayaanse PLUNA heeft wel eens interessante aanbiedingen.
wij vliegen in januari ook van BA naar Ushuaia, met LAN. De tickets zijn idd duurder voor niet inwoners, maar je bespaart wel enorm veel tijd tov de nachtbus lijkt me.
Voor onze vluchten heb ik de websites van LAN, Aerolinas en cheaptickets vergeleken en dan de goedkoopste geboekt. Ik heb dit wel al in oktober gedaan… Ik weet niet of de prijzen ondertussen zijn gestegen, maar toen vielen die best nog mee.
hallo!
Raden jullie aan om binnenlandse vluchten via NL te regelen, of ter plekke in Argentinie?
Ik wil graag vliegen van Salta naar Puerto Igauzu in eind mei en een aantal dagen later vanuit igauzu naar rio de janeiro,