Mijn vriendin en ik zijn van plan om volgend jaar (2011) in november een reis te gaan maken door Argentinie. We hebben hiervoor ong. 4 weken en hebben een aantal bestemmingen die we graag willen zien, maar de vraag is of dit mogelijk is en uiteraard wat is de beste route hiervoor!!
Ik lees op forums van alles over de airpass, combitickets en busreizen, maar het wordt me alsnog niet echt duidelijk hoe je het beste kunt reizen/boeken.
We kunnen vertrekken uit zowel Brussel als A’dam en willen graag naar de onderstaande bestemmingen. We denken aan de volgende route:
Nederland –> Buenos Aires
Buenos Aires –> puerto madryn (Bus)
puerto madryn –> Bariloche (Bus)
Bariloche –> El Calafate (Vliegtuig)
El Calafate –> Salta (Vliegtuig)
Salta —> Iguazu (Bus)
Iguazu falls –> Rio de janeiro (vliegtuig)
Rio de janeiro –> Nederland
Is dit mogelijk?? Zijn die busritten/vluchten rechtstreeks? Met wat voor prijzen en reistijden moeten we rekening houden? Zijn die internationale vluchten te combineren met binnenlandse vluchten?
Ik hoor graag wat tips, want vroeg boeken is voordeliger volgens mij!
November is een prima periode om rond te reizen in Argentinië.
Je route is haalbaar in 4 weken, het is wel behoorlijk van hot naar her maar het kan wel.
De busritten kun je het beste ´s nachts doen, dan bespaar je ook nog een overnachting uit. Wél een ticket voor een goede stoel kopen, dan slaap je ook nog wat.
Het afgeven van prijzen over een jaar vanaf vandaag, in een land met een hoge inflatie is nogal tricky…
Tickets voor El Calafate vanaf Buenos Aires in oktober 2011 zag ik zojuist op Aerolineas voor € 161 p.p.; wij bieden zelf geen tickets aan, dus ik kan je niet vertellen of vroeg boeken voor binnenlandse vluchten veel zin heeft.
Het bezoeken van de walvissen of de gletsjers: je kunt kiezen om dit met reguliere, groepsexcursies te doen en dan ben je heus niet zo veel kwijt. Veel van onze klanten kiezen er voor deze hoogtepunten met een privégids te bezoeken, ja, dat is vanzelfsprekend duurder… hoe dan ook, als je er voor kiest om eerst heel de wereld over te vliegen om deze attracties te zien en vervolgens gaat beknibbelen op bezoek van deze locaties, tja…
Ik en mijn vriend waren een maand geleden in Puerto Madryn. De prijzen zijn vrij prijzig om walvissen te zien. Je hebt 3 tours(in groepsverband);
Thombo (pinquins en zwart/wit dolfijnen) = ong. 70 euro
Valdes Pensiula (walvissen, beetje pinquins, beetje zeeleeuwen) = ong 80 euro
Punto Ninfas (zeeleeuwen en zeehonden) = ong 30 euro. Deze tour is zeker aan te raden. Er zijn maar 2 organisaties die dit aanbieden maar je loopt langs zeehonden en zeeleeuwen en tijdens de andere twee tours ga je ze zo niet meer zien. Wij hebben alle tours gedaan omdat je bij Thombo tussen de pinquins loopt en bij Valdes kan je ze van een afstandje zien. Overigens kan je ook een auto huren en deze parken (alleen de bovenste twee) bezichtigen echter is dat pas goedkoper als je met meer dan 3 mensen een auto huurt.
Ik ben het met Jan eens. Als je de moeite doet om helemaal hier naar toe te reizen moet je niet besparen op de excursies. Overigens zijn de prijzen uit de Lonely Planet van maart 2010 al niet meer up to date… de prijzen zullen in november 2011 nog wel hoger liggen.
Ik ben samen met mn vriendin vorige maand een trip BA- Salta_ Iguazu - RIo gemaakt.
alle verplaatsingen hebben we per vliegtuig gemaakt.
tot vorige maand vloog enkel Andes rechtstreeks tussen Salta (vorige stop Mendoza) en Iguazu (Arg) en dit enkel op maandag.
Vanuit argentie land je in de argentijnse luchthaven in Iguazu, Naar rio vertrek je uit de Braz luchthaven in Iguazu.
Hoi Martin
Wat grappig,wij (mijn vriendin en ik) gaan ook in nov naar Argentinië. Wij gaan hierna door naar NZ India en Nepal.
Ik zal je op de hoogte houden als er nieuwe ontwikkelingen zijn
Als jullie van te voren een aantal vluchten/busreizen en activiteiten willen vastleggen dan doen we dat graag! We kunnen dus ook binnenlands transport organiseren, dat is geen enkel probleem. Als je van te voren boek, en de prijzen blijven stijgen door inflatie dan heb je relatief nog goedkope transport in November ;).
We hebben veel losse activiteiten in alle steden en we bieden alles aan tegen lokale prijzen dus dat is gunstig. Zo hebben we verschillende dagtochten in Puerto Madryne zoals ook de walvisvaart (goedkoper als hierboven) en originele trips zoals met een 4x4 voor een paar uur over het strand rijden en op die manier het gebied leren kennen.
Er zijn ook verschillende accommodatie mogelijkheden die we aanbieden, zoals een eigen appartement met uitzicht op de zee in Puerto Madryne, hotels, hostels of op estancias! In November zijn er orca’s en de estancia waar we mee werken staat bekend om het goede spotten van orca’s in de branding en er zijn veel mensen die speciaal daarvoor hierheen komen!
Als je meer info wilt, kan je ons een email sturen op info@vamosargentinie.nl (we zitten in buenos Aires) en kijk op onze website voor inspiratie: www.vamosargentinie.nl
Mooi wervend praatje Esmeralda, maar kan het iets minder verkoop-gericht? Zowel Jan van Heart of Argentina Travel als ikzelf van Tipica Reizen kunnen ook wel alles voor ze organiseren, maar daar vragen ze niet om. Gewoon algemene informatie is het advies. Je kan je organisatie in je signature zetten om zo mensen op je website te wijzen.
Daarnaast hoop ik dat jullie kennis van Argentinië beter is dan in je post naar voren komt: het is Puerto Madryn, niet Madryne. Walvisvaart is waar Japan zich mee bezighoudt en de orca´s laten zich niet sturen, dus dat je orca´s gaat zien in November is maar helemaal de vraag. Hiervoor moet je vooral veel geluk hebben, in tegenstelling tot de walvissen die zich (bijna) altijd wel laten zien tot half december.
Als je orca’s wilt zien moet je langer op Peninsula Valdes verblijven. Iemand die specifiek geinteresseerd is om Orca’s in de branding te zien jagen, komen speciaal naar deze ranch. Dat betekent dat je minimaal een week moet blijven maar dat in het seizoen dus Oktober, November en Februari, Maart en April er een aanzienlijke kans is om er een in actie te zien. Het is uniek en niet voor iedereen weggelegd, het betekent dat je veel geduld moet hebben en dat de orca’s an sich de hoofdreden moet zijn voor je bezoek hier. Dus voor iedereen die dit phenomeen wil ervaren, weet me te vinden!
Toevallig heb ik afgelopen weekend mijn tickets naar Buenos Aires geboekt. Na een tijdje rond gezocht te hebben we hebben we uiteindelijk direct bij KLM geboekt. Heen vliegen we via Sao Paolo en terug direct naar Amsterdam. Kosten waren 950 per ticket (kan goedkoper als je terug kiest voor via Sao Paolo).
Ooh ja we vliegen heen in oktober en terug in November. Dit was het goedkoopste wat we konden vinden op dit moment. Volgens mij moet je niet heel lang meer wachten met boeken. Volgens mij is het hoe eerder je boekt des te goedkoper het is voor Argentinië.
Hoi Martin! Mijn vriend en ik zijn november 2010 in A. geweest. Probeer de Tren Patagonico te nemen. De route is echt heel mooi, de slaapcoupe goed en het eten ook. En dat ook nog heel goedkoop! Boek op tijd, want het aantal slaapcoupes is beperkt. Tipica-reizen heeft dit gelukkig voor ons last minute nog kunnen regelen… Oja, en de meesten vliegen tussen Bariloche en El Calafate, maar wij vonden de bus prima te doen. Boek dan zelf een hostel in het vreselijke stadje Perito Moreno, dat is veel goedkoper dan het hotel dat je bij de bus kunt boeken. En tenslotte: trek zo’n 4 dagen uit voor Salta en omgeving en huur een auto, krijg je geen spijt van! Groetjes Diana
Oja, en de meesten vliegen tussen Bariloche en El Calafate, maar wij vonden de bus prima te doen.
@Diana of Flipsen:
Misschien kan één van jullie nog wat meer vertellen over die busrit Bariloche - El Calafate. Volgens mij zijn daar wel meer mensen in geïnteresseerd (waaronder ikzelf), aangezien de vliegtickets erg kostbaar zijn. Wie rijdt, hoe/waar boek je een ticket, hoelang duurt het, wat is de route, etc… alle nuttige details zijn welkom. Alvast bedankt!
Er zijn 2 mogelijkheden: met www.chaltentravel.com via Ruta40 met een overnachting in Perito Moreno (het gehucht, niet de gletsjer uiteraard) of met de bus vanuit Bariloche naar Comodoro Rivadavía, daar overstappen op de bus naar Rio Gallegos en daar weer overstappen op de bus naar El Calafate. Beiden nogal een mijl op 7 en dat weet Aerolineas Argentinas ook, vandaar de torenhoge tarieven :mad:
Jack, gracias. Nog een vraag: die website van dat “Chaltentravel” ziet er meer uit als een tour operator dan een busmaatschappij… heb jij die bus wel eens genomen, ik bedoel, wat is dat voor soort kwaliteit (vergelijkbaar met semi-cama of beter?). En wat kost dat vandaag de dag, die rit van Bariloche naar El Calafate, weet jij dat?
Het ís ook een touroperator, maar ze runnen ook hun eigen busservice tussen Bariloche en El Calafate en tussen El Calafate en El Chaltén Prijzen op dit moment geen idee, de klasse is ´comun´, dus erg confortabel is het allemaal niet
Wij hebben ook geboekt via El Chalten travel. Ze rijden niet het gehele jaar door, vorig jaar vanaf november, vanwege het weer in het zuiden.
Ik heb ze gemaild en kreeg snel bericht terug. De tocht is lang (twee lange dagen als je van Bariloche naar El Chalten gaat, want daar wil je toch ook wel naar toe??), maar de bussen waren goed en ze zijn druk doende de weg te asfalteren, dus niet alleen maar gravel. Zij bieden de twee ritten los aan met ook los een hotelovernachting.
De twee ritten heb je uiteraard beide nodig, maar ik raad aan een ander hostel te boeken/zoeken (lastig via internet, maar ter plekke is veel al bezet), want het door hun aangeboden hotel is wel duur, maar niet bepaald geweldig…
Rit 1: Bariloche-Perito Moreno: vertrek ca. 7 am- aankomst ca. 9 pm
Rit 2: Perito Moreno-El Chalten: vertrek ca. 10. am - aankomst ca. 9 pm
Hiervoor hebben we voor ons tweeen AR$924 betaald. Vanuit El Chalten kun je weer met de bus naar El Calafate.
Dus ja, lange tocht, maar ook wel gezellig en je ziet tenminste wat van het land
Hoi, ik weet niet of je alles al hebt geboekt, maar je hebt ook de optie om een Airpass Argentina van Aerolineas Argentina te nemen. Dan betaal je 400E voor 3 binnenlandse vluchten en 480E voor 4 binnenlandse vluchten. Misschien is dat een optie? Voor mij was het persoonlijk aantrekkelijker!
Suc6! groetjes Chafra