Over een maand vertrek ik voor 3 weken naar Chili. Vanwege de reisafstand wil ik 3 binnenlandse vluchten boeken, wrs. van Santiago naar Punta Arenas, van Punta Arenas naar Antofagasto en van Antofagasto naar Santiago.
LAN biedt roundtrips aan. Alleen…als ik op de Europese site van LAN inlog betaal ik bijna 5x zo veel als dat ik op de Chileense site inlog! Apart…Weet iemand of ik ook gewoon via de Chilleense site kan boeken?
Heeft iemand nog andere tips met betrekking tot binnenlandse vluchten?
Inderdaad bestaan er grote prijsverschillen tussen de nationale en interntionale sites van LAN-chile. Om dit te omzeilen zou je één van de drie volgende opties kunnen proberen:
Optie 1:
Je zou kunnen proberen de tickets bij LAN-chile te kopen als je eenmaal in Chili bent aangekomen. Je riskeert wel dat de vlucht dan is volgeboekt.
Optie 2:
Of je vliegt met de concurrentie: skyairline (skyairline,cl) die gewoon dezelfde prijzen hanteert voor chilenen en buitenlanders.
Optie 3:
Of je koopt de binnelandse tickets via een betrouwbare chileense reisorganisatie.
Ik ben erg benieuwd of het je lukt met één van de bovenstaande opties, laat het me a.u.b. weten…
als je de intercontinentale vlucht maakt met een bij de -one world- aangesloten vliegmaatschappij kun je bij lan air ook een south american airpass aanschaffen wat een stuk voordeliger is.
verreisten is dus die bovengenoemde en een minimum van 3 vluchten.
wij hebben dit al 2 keer gedaan en werkt goed, zo goed zelfs dat we 3 vluchten boekten (minimum) en er maar 2 gebruikten en dan nog goedkoper uit waren als 2 losse vluchten.
hier is de link naar hun site, geef aan welke vluchten je wilt en je ziet meteen wat het kost. http://www.lan.com/en_uk/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/saairpass_mapaf.html
succes.
dank je hiervoor. dit maakt het een stuk makkelijker allemaal.
toch kom ik er niet zo goed uit hoe het nu te doen. graag wil ik iguacu, patagonia en dan all the way up to lima. heeft iemand de juiste tip die ik zoek om dit zo effectief mogelijk te doen. (en goedkoop)
zoals ik het nu zie vlieg ik naar sao paulo om vervolgens de iguacu te bezoeken. van daaruit vlieg ik naar het zuiden om zo langzaam omhoog te gaan via patagonie en de andes. ik denk wat chili en wat argentinië.
vervolgens denk ik naar bolivia te gaan om als laatste peru te bezoeken. verder naar het noorden dan lima denk ik niet te gaan. vanuit lima zou ik dan terug kunnen vliegen.
dit alles denk (hoop) ik in 3 maanden te kunnen halen.
denk je dat dit te doen is? en zo ja, zou ik het met een budget van zo’n 5000 euroies kunnen halen. (ik denk 3 binnenlandse vluchten te gebruiken)
ik wil vooral veel natuur zien en houd van avontuur. ik ben dus op zoek naar een heftige uitdaging. heeft iemand een goed idee?
je plannen zijn van even geleden en ben erg benieuwd hoe het geweest is? en of het gelukt is? (qua afstanden in je 3maanden).
Ik heb nl zelf het plan om in 3maanden van patagonie naar lima te reizen.
ik vertrek op 11 jan dus ik heb eerlijk gezegt nog geen idee. mijn plan is om vanaf lima naar bolivia te reizen. daarna wil ik via de andes naar patagonië om half april vanuit B A terug te vliegen.
ik hoop dat dit plan haalbaar is qua tijd.
wanneeer vertrek je? en welke route heb jij in gedachten?