Binnenlandse vlucht

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik vertrekken zaterdag 20 augustus voor vier weken naar Peru. We maken de zuidelijke lus en willen na de Inca Trail (en na nog twee nachten in Cusco om bij te komen) vanuit Cusco naar Lima terugvliegen. Op dit forum zijn in het verleden posts geplaatst over binnenlandse vluchten en duurdere tickets voor toeristen etc. Aangezien deze berichten oud zijn, vroegen we ons af of iemand hier recent ervaring mee heeft, met het boeken van een binnenlandse vlucht vanuit Nederland? LAN is 174 euro, Star Peru 110 euro. Is er een groot kwaliteitsverschil?
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Eline

Als je bij LAN een ticket boekt in Peru of via de Peruaanse website dan krijg je lagere tarieven te zien. Als toerist kun je daar echter geen gebruik van maken en komt er 180 dollar bij de prijs op als je dat wel doet. Als je via de internationale website van LAN boekt krijg je de tarieven voor toeristen te zien en zijn er geen extra kosten.

Verder zou ik gewoon reizen met Star Peru of Peruvian Airlines, dat is over het algemeen goedkoper voor toeristen. Wat ik gehoord heb is de service prima. Het is minder dan een uur vliegen.

Voordeel van LAN is dat je kunt kiezen uit een groot aantal vluchten met verschillende vertrektijden. Nadeel is de forse toeslag voor buitenlanders.

Tegenwoordig berekent ook Taca een toeslag voor buitenlanders.

Wil je niet al te veel betalen, dan blijven inderdaad, zoals Stephan al schreef, Star en Peruvian Airlines over.

LAN en Taca zijn de grote maatschappijen. Star en Peruvian de kleintjes, maar dat maakt ze niet per definitie minder betrouwbaar denk ik.

Zie ook www.vuelosnacionales.pe (maar de prijzen daar gelden alleen voor Peruanen).

Erg bedankt voor jullie reacties. Lan heeft inderdaad veel meer vliegtijden. We denken er nog even over na, met jullie informatie in ons achterhoofd. Dank! Groet, Eline