Vlucht Lima-Cusco

Hola,
Op zondag 21okt wil ik een vlucht Lima-Cusco boeken.
Welke maatschappij is min of meer de beste prijs/zekerheid?
Nu al boeken of zijn er soms promoties?

Saludos,
Bart

Ik zou zelf kiezen voor Lan Peru of Taca. LAN hanteert verschillende prijzen voor Peruanen en buitenlanders; het goedkoopst is om snel Peruaan te worden :wink: Ik weet niet of er verder nog promotie-acties zijn.

Als je echt wilt besparen kun je ook voor de bus kiezen (bv Cruzdelsur). Dan doe je er wel ruim 20 uur over. Aan de andere kant stijg je langzamer, waardoor je misschien minder last krijgt van hoogteziekte. De overgang van Lima naar Cuzco is groot.

Wij zijn ook aan het kijken maar dan cusco - Lima en vonden met Star Peru een vlucht voor 117 dollar PP.

Heeft iemand ervaring met die maatschappij?

Gr Kelly

1. Niet alleen LAN, maar ook TACA hanteert hoge prijzen op de route Lima - Cusco voor niet inwoners van Peru. Dat komt doordat de goedkopere tarieven voor niet-inwoners van Peru niet beschikbaar zijn. Koop je via internet toch zo’n biljet als niet-inwoner en je kunt bij het inchecken niet aantonen dat je inwoner bent (Peruaans paspoort of Carné de Estranjería, verblijfsvergunning), dan moet je bij het inchecken fors bijbetalen om tot het vliegtuig toegelaten te worden. Dat geldt dus niet alleen voor LAN maar ook voor TACA (voor TACA alleen voor de vluchten tussen Lima, Cusco en Puerta Maldonado, niet voor hun overige routes).
  2. De maatschappijen Star Peru en Peruvian Airlines hebben die regeling niet. Dus ook niet-inwoners van Peru kunnen van hun goedkopere tarieven gebruik maken. Ze kunnen daardoor een stuk goedkoper uitpakken dan LAN en TACA. Van deze twee maatschappijen, Star Peru en Peruvian Airlines, heeft Star Peru de beste reputatie. Wel is mijn ervaring dat ze minder punctueel zijn.
  3. De gedachte dat als je met een directe bus van Lima naar Cusco gaat, dat je dan minder last van hoogteziekte zult hebben omdat je dan geleidelijk omhoog zou gaan is hoogst twijfelachtig. De bus gaat enkel malen over bergpassen van zo’n 4000 meter, terwijl Cusco “maar” op 3300 meter ligt en Machu Picchu “slechts” op zo’n 2350 meter. Vanuit het gezichtspunt van aanpassing aan grotere hoogte zal voor velen een vlucht naar Cusco gunstiger uitpakken dan een zware busrit tot hoogtes van 4000 meter. Kostenbesparing is een beter argument en je ziet natuurlijk wat meer, hoewel een groot deel van de reis in de nacht zal zijn.
  4. Reist men met de bus dan wordt met het oog op aanpassing aan hoogte (als men daar bezorgd over is) over het algemeen aanbevolen via Arequipa (2350 meter) te reizen, en ook Arequipa plus eventueel omgeving te bezoeken. Om daarna door te reizen richting Cusco (3300 meter). Dan is de overgang wel geleidelijk.
    http://www.hostellima.nl/